کد خبر : 9858
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 - 11:22

شاهزاده هری اعتراف کرد که ۲۵ نفر را در حین خدمت در افغانستان کشته است

شاهزاده هری اعتراف کرد که ۲۵ نفر را در حین خدمت در افغانستان کشته است
شاهزاده هری اعتراف کرد که 25 نفر را در حین خدمت در افغانستان کشته است.
به گزارش کلینی نیوز، اسکای نیوز با استناد به بخشی از کتاب خاطرات پرنس هری گزارش داد، شاهزاده هری بریتانیا به قتل ۲۵ نفر در حین خدمت در افغانستان اعتراف کرده است.
کتاب خاطرات پرنس هری Spare برای اکران در ۱۰ ژانویه برنامه ریزی شده است.
این کانال تلویزیونی گزیده ای از کتاب هری را نقل می کند: همیشه می توانستم دقیقاً بگویم چند رزمنده دشمن کشته ام … بنابراین، تعداد من ۲۵ است. این به من احساس رضایت نمی داد، اما احساس شرم نمی کردم.
او گفته: کشتن ۲۵ نفر را در افغانستان مانند «حذف مهره‌های شطرنج از تخته» توصیف می‌کند.

واکنش طالبان

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در واکنش به اظهارات شاهزاده هری در کتاب خاطراتش در مورد کشتن افراد طالبان، اظهارات شاهزاده هری را «تصویری» خوانده که نیروهای خارجی افراد را «بدون هیچ مسئولیتی می‌کشتند».

آقای بلخی در پیامی که به بی‌بی‌سی فرستاده است می‌گوید: «اشغال افغانستان از سوی غرب واقعاً لحظه‌ای نفرت‌انگیز در تاریخ بشریت است و اظهارات شاهزاده هری، تصویر کوچکی از تجربه تروما افغانها است که بیگناهان به دست نیروهای اشغالگر، بدون هیچ مسئولیتی کشته می‌شدند.»

او افزوده که «برخی از گزارش‌های اخیر میزان کشتار توسط نیروی هوایی و حملات نیروهای خارجی را نشان می‌دهند از جمله نیروهای بریتانیایی، همان که شاهزاده هری نیز در آن شرکت داشت.»

همچنین، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان نیز در پیامی به بی‌بی‌سی گفت: «این موضوع تنها منحصر به هری نمی‌شود. نیروهای تمام کشورهای اشغالگر در کشور ما مرتکب همچون جنایات شده‌اند.»

او افزود که «قابل تاسف است که کشورهای غربی که خود را علم‌بردار حقوق بشری و بشریت می‌دانند در میدان عمل از چنین اخلاق در این سطح برخوردار هستند.»

آقای کریمی تاکید کرد که «این اعتراف نشان دهنده این است که تمام کشورهای اشغالگر و نیروهایشان چنین داستان‌های جنایت‌کارانه در کشور ما دارند.»

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.