کد خبر : 16070
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 8:53

سی دو نفر در ارتباط با انفجارهای ۱۳دی کرمان دستگیر شدند

سی دو نفر در ارتباط با انفجارهای ۱۳دی کرمان دستگیر شدند
دادستان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات از انفجار تروریستی کرمان، گفت: ظرف ۲۴ ساعت تمام عوامل دخیل در این انفجار تروریستی دستگیر و بازداشت شدند.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری «ایرنا»، یکشنبه ۱۷ به نقل از مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری ۳۲ نفر در ارتباط با انفجارهای ۱۳دی کرمان خبر داد.

دو انفجار انتحاری چهارشنبه ‌گذشته در حاشیه مراسم چهارمین سالگردشهادت قاسم سلیمانی، در کرمان رخ داد که متعاقبا گروه تکفیری داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

مهدی بخشی با اشاره به کشفیات صورت گرفته پیش از مراسم سلیمانی تصریح کرد: «۱۶ بمب در استان کرمان کشف شد که قدرت انفجار هر کدام از آن بمب‌ها از این جلیقه‌های عامل انتحاری بیشتر بود.»

 

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس ایران روز گذشته اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان این حمله به ۹۱ نفر و مجموع قربانیان با احتساب مجروحان به ۳۶۸ نفر رسیده است.

روز جمعه، وزارت اطلاعات ایران از دستگیری یازده نفر در ارتباط با این حمله خونین خبر داده بود.

رسانه‌های ایران به نقل از این وزارتخانه اعلام کردند که ۹ نفر از بازداشت‌شدگان یک «شبکه پشتیبانی» برای عاملان حمله هستند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد.

پس از اینکه داعش مسئولیت انفجارهای کرمان را بر عهده گرفت، دو منبع آگاه روز جمعه به «رویترز» گفتند که ارتباطات رهگیری شده توسط ایالات متحده، دخالت شاخه «داعش» در افغانستان در این بمب گذاری در ایران را تایید می‌کند.

در همین حال، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، آمریکا و اسرائیل را به «حمایت از سازمان‌های تروریستی به رهبری داعش» متهم کرد.

خبرگزاری بلومبرگ عصر ۱۳ دی در گزارشی به نقل از دو منبع آشنا به تحلیل‌های دولت آمریکا نوشت: «فرض اولیه ایالات متحده این است که گروه حکومت اسلامی (داعش) یا یک گروه وابسته به آن مسئول حمله روز چهارشنبه در ایران است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.