کد خبر : 7407
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 21:45

سیل در پاکستان؛ نزدیک به «هزار» کشته طی سه ماه

سیل در پاکستان؛ نزدیک به «هزار» کشته طی سه ماه
میلیون‌ها نفر در پاکستان تحت تاثیر بارش شدید باران و جاری شدن سیل قرار گرفته‌اند، صدها نفر کشته شده‌اند و دولت وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، سازمان‌های امدادرسانی، سیل کنونی در پاکستان را یکی از بدترین «بلایای طبیعی» در تاریخ این کشور خوانده‌اند. بارش باران‌های بی وقفه، ویرانی‌های بی سابقه‌ای را در این کشور به همراه داشته است.

بنا به گزارش بی بی  سی، به گفته یک مقام آگاه، از ماه ژوئن (دو ماه پیش) تاکنون نزدیک به «یک هزار نفر» جان خود را ازدست داده‌اند. آب، خانه‌های صدها هزار نفر را ویران کرده و به زیرساخت‌های عمومی به شدت آسیب زده است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز گذشته اعلام کرد که ۳۳ میلیون نفر در نتیجه سیل اخیر آسیب دیده‌اند که این میزان ۱۵ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.

آقای شریف دردیداری با سفرای خارجی در اسلام آباد گفت که خسارات ناشی از سیل در این فصل با تلفات سیلاب‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۰،‌ قابل مقایسه نیست.

شری رحمان، وزیر تغییرات اقلیمی هم به بی‌بی‌سی گفت خدمات اضطراری به حداکثر رسیده و سیل زده‌ها با کمبود چادر و سایر وسایل ضروری مواجه هستند.

او پیش‌تر گفته بود که این کشور هشتمین دوره بارش باران های موسمی را پشت سرمی گذارد در صورتی که پاکستان پیش از این، به طور معمول شاهد فقط سه تا چهاردوره بارش باران های موسمی بوده.

خیابان‌ها را آب گرفته و زباله‌ها از لوله‌های فاضلاب به بیرون سرازیر شده است. حوضچه‌های بزرگی از آب کثیف در خیابان‌ها جمع شده و ساکنان نگران آن هستند که آب راکد باعث شیوع بیماری‌هایی شود.

تنها در ایالت سند، سیل بیش از ۳۰۰ نفر را کشته است.

از زمان شروع فصل تابستان، بارش باران های موسمی و سیل باعث تخریب بیش از ۴۰۰ هزار خانه در سراسر کشور شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هم روز پنج شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۸۴ هزار نفر به اردوگاه‌های امدادی منتقل شده‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.