کد خبر : 1859
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 8:01

شهردار حسن آباد:

سگ‌های ولگرد پایتخت در حسن‌آباد رها می‌شوند

سگ‌های ولگرد پایتخت در حسن‌آباد رها می‌شوند
 شهر حسن‌آباد فشافویه گفت: شبانه تعداد زیادی از سگ‌های بلاصاحب توسط پیمانکاران شهرداری تهران در محدوده این شهر در جنوب تهران رهاسازی می‌شوند که به معضلی جدی برای ساکنان این منطقه تبدیل شده است.

 

به گزارش کلینی نیوز، محسن تاجیک در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سگ ها بعد از زنده گیری در شهر تهران توسط پیمانکاران شهرداری به مرکز نگهداری در مجتمع پردازش آرادکوه کهریزک منتقل می شوند و در یک بازه زمانی ۲ هفته ای عقیم و سپس توسط پیمانکاران در محدوده حسن آباد رها سازی می شوند.

وی ادامه داد: سگ های بلاصاحب در این منطقه مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای ساکنان ایجاد کرده، چرا که بعضی از این سگ ها ناقل بیماری هاری و پوستی اند و مردم این منطقه همواره در معرض خطر هستند.

تاجیک ادعا کرد که از ابتدای سال گذشته تاکنون یکهزار و ۳۰۰ قلاده سگ از سطح تهران جمع آوری و نیمه های شب در فشافویه رها شده است و هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل کرده است.

وی در ادامه به معضلات مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در منطقه اشاره کرد و گفت: مجتمع پردازش آرادکوه با پردازش روزانه هفت تا هشت هزار تن زباله کلانشهر تهران در محدوده کهریزک واقع شده که روزانه حجم زیادی از کامیون های حمل زباله و پسماند در این منطقه تردد می کنند.

شهردار حسن آباد افزود: روزانه حدود چهار و نیم تن نخاله و پسماند ساختمانی از سایر نقاط تهران به مجتمع آرادکوه منتقل می شود که متاسفانه تعدادی از این کامیون ها با سهل انگاری نخاله های ساختمانی را در جاده های حسن آباد به صورت غیرقانونی تخلیه می کنند.

وی حسن آباد را حیاط خلوت مشکلات تهران دانست و یادآور شد: بسیاری از این مشکلات وارداتی است و  معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کهریزک در این مورد می گوید:روزانه حدود ۴.۵ تن نخاله و پسماند ساختمانی از سایر نقاط تهران به مجتمع آرادکوه منتقل می‌شود که متأسفانه تعدادی از این کامیون‌ها با سهل انگاری نخاله‌های ساختمانی را در جاده‌های اطراف باقرشهر، حسن آباد و کهریزک به صورت غیرقانونی تخلیه می‌کنند.
وی انگیزه رانندگان متخلف را طولانی بودن مسافت ۱۵ کیلومتری محل ورودی مجتمع آرادکوه تا محل تخلیه بار و همچنین دریافت ورودی ۱۵ هزار ریالی می‌داند و می‌گوید این عوامل سبب بی میلی رانندگان برای ورود به این محل می‌شود.

گفتنی است ، نعمت زاده شهردار کهریزک در دیدار مردمی مسئولان در مسجد جامع الشهداء در اردیبهشت امسال فاش کرد: روزانه حدود ۱۲۰۰ کامیون حمل زباله از کهریزک و جاده قدیم قم تردد می کنند که با عوارض روزانه هر کامیون تقریبا ۱۵ هزارتومان ماهانه ۵۴۰ میلیون تومان و سالانه رقمی بالغ بر ۶ میلیارد تومان خواهد بود که اختصاص این مبلغ از یک محل برای شهر کهریزک رقم کمی نیست.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک  ودر مسیر شهر حسن آباد واقع شده است.

شهر حسن آباد با جمعیتی  بیش ازچهل هزار نفر در بخش فشافویه قرار دارد، با توجه به قرار گرفتن سایت مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کهریزک، هراز گاهی مورد انتقاد شورای شهر وشهرداری حسن آباد قرار می گیرد،

گفتنی است مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه، خارج از حوره مدیریت شهر شورای شهر و شهرداری حسن آباد است، هراز گاهی مورد انتقاد شورای شهر وشهرداری حسن آباد قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.