کد خبر : 20006
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 - 14:02

سپاه پاسداران ایران فاش کرد:«اسماعیل هنیه»با شلیک پرتابه کوتاه برد با سرجنگی به شهادت رسید

سپاه پاسداران ایران فاش کرد:«اسماعیل هنیه»با شلیک پرتابه کوتاه برد با سرجنگی به شهادت رسید
سپاه پاسداران ایران با انتشار گزارشی اعلام کرد که ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به وسلیه پرتابه کوتاه برد با سرجنگی صورت گرفته است.

به گزارش کلینی نیوز، سپاه پاسداران ایران با انتشار گزارشی درباره نحوه سوء قصد به جان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اعلام کرد که ترور به وسلیه “پرتابه کوتاه برد با سرجنگی” صورت گرفته است.

در اطلاعیه شماره ۳ منتشر شده توسط روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رابطه با ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، آمده است: این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است.

سپاه پاسداران همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول طراحی و اجرای عملیات ترور اسماعیل هنیه در تهران معرفی و دولت آمریکا را به حمایت از ترور مذکور متهم کرده است.

از سوی دیگر در اطلاعیه مذکور با تاکید بر پاسخ ایران به عملیات ترور هنیه در تهران، افزوده شده است: پاسخ این جنایت را که “مجازات سخت ” است را در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه دریافت خواهد کرد.​​​​​​​​​​​​​​

اخبار ضد و نقیص از چگونگی ترور شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی

پیش از  بیانیه سپاه پاسداران ایران اخبار ضد و نقیص از چگونگی ترور شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی در فضای مجازی ایران و روزنامه های خارجی منتشر شده بود شبکه المیادین گفته است، ترور شهید هنیه در تهران از طریق “شلیک موشک از کشوری به کشور دیگر” بوده است. به گفته این منبع “اصابت موشک به محل اقامت هنیه و محافظش از داخل ایران انجام نشده است”.

العربیه مدعی شد که ترور هنیه با شلیک  مستقیم موشک در تهران و در حدود ساعت ۲ بامداد به وقت تهران رقم خورده است.اسکای نیوز می‌گوید که اسماعیل هنیه با استفاده از موشک هدایت شونده ترور شده است.

طبق اعلام برخی منابع غیررسمی داخلی، اسماعیل هنیه در نزدیکی کاخ سعدآباد و با حمله پهپادی  رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه به نقل از ۷ هفت مقام خاورمیانه‌ای از جمله دو ایرانی، و یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسماعیل هنیه، روز چهارشنبه توسط یک بمب جاسازی‌شده در محل اقامت او در تهران، ترور شده است.

پنج تن از این مقامات مطلع در خاورمیانه‌ به این روزنامه آمریکایی گزارش دادند که این بمب تقریبا ۲ ماه پیش در ساختمان این مهمانخانه مخفی شده بود، ساختمانی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و محافظت می‌شود و بخشی از محوطه بزرگتری به نام نشاط در شمال تهران است.

این پنج مقام گفتند پس از تایید شدن این موضوع که اسماعیل هنیه در اتاقش در این مهمانخانه حضور دارد، بمب از راه دور فعال شده و منفجر گردید. آنها افزودند که این بمب یک دستگاه با فناوری بالا بوده که از هوش مصنوعی استفاده می‌کرده است.

گفتنی است، در بیانیه  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ اشاره ای به نوع  پرتابه نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.