کد خبر : 9924
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 - 14:17

امیر حسین علمائی

سوآپ گازی‌ ترکمنستان با ایران کاهش یافت

سوآپ گازی‌ ترکمنستان با ایران کاهش یافت
وزیر نفت ایران اعلام کرد ترکمنستان میزان سوآپ گازی‌ خود با کشورمان را کاهش داده است

به گزارش کلینی نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت ایران درباره علت کاهش فشار گاز در استان‌های شمال شرق این کشور اظهار داشت: ترکمستان میزان سوآپ گازی خود به ایران را کم کرده است.

او در مصاحبه با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: کشور‌های همسایه اکثرا به دلیل سرمایی، که دامنگیرشان شده است دچار مشکل هستند. حتی در عشق‌آباد هم مشکل گاز پیدا کرده‌اند.

وزیر نفت ایران در پایان تصریح کرد: مردم استان‌های گلستان، خراسان شمالی و سمنان با رعایت بهینه مصرف گاز کمک کنند تا برای بقیه هموطنان به خصوص شهرستان‌هایی که در آخر شبکه هستند مشکل پیش نیاید.

گفتنی است شرکت ملی گاز ایران امروز اعلام کرد: مصرف روزانه گاز به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و وارد شرایط بحرانی شده است. بنابراین باید ۱۰۰ میلیون مترمکعب از میزان مصرف کنونی گاز بکاهیم.

خبرگزاری تسنیم، عابد ملکی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل برودت هوا و در راستای کاهش مصرف گاز در روز شنبه ۲۴ دیماه خبر داد.

وی تأکید کرد: از تمامی هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم که در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

بنا به گزارش این خبرگزاری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان گفت: در راستای مدیریت مصرف گاز در استان و در پی تداوم سرمای شدید هوا ادارات و دستگاه های اجرایی استان گلستان در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ دی به صورت دورکاری و مدارس به صورت غیرحضوری است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.