کد خبر : 14500
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 10:10

سناتورهای دمکرات خواستار پایان دادن به کمک‌های آمریکا به اسرائیل شدند

سناتورهای دمکرات خواستار پایان دادن به کمک‌های آمریکا به اسرائیل شدند
دو سناتور دمکرات کنگره آمریکا رژیم صهیونیستی را نژادپرست دانسته و توقف حمایت‌های نظامی این کشور به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش  کلینی نیوز، رشیده طلیب از میشیگان و کوری بوش از میسوری، دو تن سناتورهای دمکرات از منتقدان سرسخت‌تر اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن ابراز همدردی با تلفات غیرنظامیان اسرائیلی و فلسطینی، خواستار پایان دادن به کمک‌های آمریکا به اسرائیل شدند.

کوری بوش، نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت میسوری در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که «این حملات پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل علیه ملت فلسطین بود.»

بوش در ادامه توقف حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

این اظهارات انتقاد تعدادی از دموکرات‌های هم حزب آنها را برانگیخت.

بنا به گزارش خبرنگار بی بی سی جاش گاتهایمر، نماینده کنگره از نیوجرسی، گفت: «این برای من آزاردهنده است که در حالی که اسرائیلی‌ها خون اعضای خانواده‌شان را که در خانه‌هایشان به آن‌ها تیراندازی شده است، پاک می‌کنند، آن‌ها معتقدند کنگره باید از کمک‌های مالی ایالات متحده به متحد دموکراتیک ما دریغ کند و اجازه دهد غیرنظامیان بی‌گناه رنج ببرند.»

خانم بوش و خانم طلیب در حال حاضر در اقلیت حزب خود هستند.

با این حال، از آنجایی که سرفصل‌های مربوط به مرگ غیرنظامیان اسرائیلی با پوشش خبری از عملیات زمینی احتمالا طولانی مدت اسرائیل در نوار غزه جایگزین می‌شوند، احساسات در میان دموکرات‌ها ممکن است به جایی که در اوایل سال جاری بود بازگردد.

وضعیت خاورمیانه در ظرف چند روز به شدت تغییر کرده است. با توجه به جریان‌های مختلف و شکاف‌های جناحی در داخل آمریکا، دینامیک‌های سیاسی داخلی بحران فعلی نیز احتمالاً به همان اندازه غیر قابل پیش‌بینی هستند.

گفتنی است،«رشیده طلیب» طرحی را به منظور به رسمیت شناختن یوم النکبه ارائه داد.

«یوم النکبه» برای فلسطینی‌ها در ماه می سال ۱۹۴۸ با اشغال بیش از سه چهارم منطقه تاریخی فلسطین، کشته شدن ۵۳۱  فلسطینی و اخراج و آوارگی حدود ۸۵ درصد از جمعیت فلسطین در کشورهای همسایه با آن نظیر اردن، سوریه و لبنان و برخی از کشورهای خارجی طبق گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطین، بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.