کد خبر : 5860
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 14:44

سقوط تولید انرژی‌های پاک و او‌ج‌گیری آلودگی در ایران

سقوط تولید انرژی‌های پاک و او‌ج‌گیری آلودگی در ایران

به گزارش کلینی نیوز، در مجموع مصرف برق هسته‌ای، آبی و تجدیدپذیر ایران در سال گذشته روی هم رفته تنها حدود ۱.۵ درصد از کل مصرف انرژی کشور بوده است. آمارهای سازمان انرژی اتمی و وزارت نیروی ایران نیز قبلا از سقوط تولید انرژی‌های اتمی و آبی ایران خبر داده بودند. دولت ایران هنوز درباره

به گزارش کلینی نیوز، در مجموع مصرف برق هسته‌ای، آبی و تجدیدپذیر ایران در سال گذشته روی هم رفته تنها حدود ۱.۵ درصد از کل مصرف انرژی کشور بوده است.

آمارهای سازمان انرژی اتمی و وزارت نیروی ایران نیز قبلا از سقوط تولید انرژی‌های اتمی و آبی ایران خبر داده بودند.

دولت ایران هنوز درباره سقوط تولید انرژی هسته‌ای در نیروگاه بوشهر توضیح قانع‌کننده‌ای نداده، اما افت چشمگیر تولید برق آبی کشور برای سومین سال متوالی اتفاق می‌افتد و علت آن، بدتر شدن روند خشکسالی و کاهش ذخایر آب سدهای کشور است.

 

بیشتر بخوانید:

 

ایران سال گذشته نزدیک ۱۲.۱۹ اگزاژول (معادل بیش از ۲۹۱ میلیون تن نفت خام) مصرف انرژی داشته که ۱۲ اگزاژول آن مربوط به نفت و گاز و مقداری نیز  زغال‌سنگ بوده است. مصرف انرژی‌های فسیلی در ایران طی سال گذشته بیش از ۲.۵ درصد رشد داشته است.

آمارهای بی‌پی همچنین نشان می‌دهد، در حالی که ایران مانند دیگر اعضای جامعه جهانی حدود شش سال پیش طبق توافق‌نامه اقلیمی پاریس متعهد به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای بود، طی این شش سال مدام به تولید گازهای گلخانه‌ای خود افزوده است؛ به گونه‌ای که رشد تولید گازهای گلخانه‌ای کشور فقط از محل مصرف انرژی در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ میلیون تن و نسبت به شش سال پیش حدود ۹۱ میلیون تن افزایش یافته است.

تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از مصرف انرژی در ایران طی سال گذشته به بالای ۶۶۰ میلیون تن رسیده و از این نظر بعد از چین، آمریکا، هند، ژاپن و روسیه مقام ششم جهان را دارد.

خبرگزاری ایرنا روز یک شنبه گزارش داد:با توجه به تشدید و انتشار گرد و غبار در سطح استان تهران، تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند فردا تعطیل خواهد بود و امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم نیز شامل همین تعطیلی خواهد بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.