کد خبر : 12447
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 8:38

سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به صدور مجوز جدید قرآن‌سوزی در استکهلم، به آتش کشیده شد

سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به صدور مجوز جدید قرآن‌سوزی در استکهلم، به آتش کشیده شد
حمله به سفارت سوئد در عراق در پی خشم عمومی از این کشور بدلیل صدور مجوز سوزاندن کتب شریف آسمانی و بویژه قرآن کریم صورت گرفت است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های عراق، معترضان خشمگین عراقی، در ساعت اولیه بامداد امروز، پنجشنبه بیستم ژوییه، با حمله به سفارت سوئد در بغداد، بخشی از آن را به آتش کشیدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تظاهرکنندگان را در این مکان دیپلماتیک نشان می‌دهد که پرچم‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه و رهبر سیاسی عراق، در دست دارند.

kolayninews 1402 4 71

 

این اقدام در پی انتشار اخبار مربوط به صدور مجوزی جدید برای قرآن‌سوزی در سوئد انجام می گیرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی سوئد، پلیس این کشور بار دیگر درخواست برگزاری تجمعی با هدف سوزاندن قرآن و پرچم عراق را پذیرفته و این تجمع کوچک، قرار است امروز مقابل سفارت عراق در استکهلم برگزار شود.

 

 

وزارت خارجه عراق نیز با صدور بیانیه‌ای بدون اشاره به جزییات، این حمله را محکوم کرده و اعلام کرد: «دولت عراق به مقامات امنیتی ذیصلاح دستور داده تا طبق قانون، تحقیقات فوری و اقدامات امنیتی لازم را برای کشف شرایط حادثه و شناسایی عاملان این اقدام و بازخواست آنها انجام دهند».

یک مهاجر مسیحی عراقی، ماه گذشته در تعطیلات بزرگ مسلمانان در عید قربان، یک نسخه از قرآن را در بیرون مسجد استکهلم به آتش کشید. اقدامی که واکنش شدید جهان اسلام را برانگیخته و به صورت گسترده از سوی کشورهای مسلمان محکوم شد.

این اقدام همچنین باعث حمله هواداران مقتدی صدر به سفارت سوئد در ٢٩‬ ژوئن شد. معترضان سپس از مقامات عراقی خواستند سفیر سوئد در عراق را اخراج کنند.

اوایل سال جاری نیز یک فعال راست افراطی سوئد، مقابل سفارت ترکیه در استکهلم نسخه ای از قرآن را به آتش کشیده بود. امری که تلاشهای سوئد را برای متقاعد کردن ترکیه در جهت عضویت در ناتو پیچیده کرد.

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.