کد خبر : 13428
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 10:22

سرپرست فرمانداری شهرستان ری:نابسامانی بازار مسکن در اثر فعالیت دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز است

سرپرست فرمانداری شهرستان ری:نابسامانی بازار مسکن در اثر فعالیت دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز است
سرپرست فرمانداری شهرستان ری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی بدون دریافت مجوز قانونی به راه‌اندازی دفتر مشاور املاک اقدام می کنند، برای سود بیشتر با اقدام خلاف قانون به نابسامانی بازار مسکن، املاک و مستغلات دامن می‌زنند. روزنامه مردم سلاری:بازار مسکن راکد است اما قیمت‌ها هم کاهشی نیست

به گزارش کلینی نیوز، برگزاری نشست شورای مسکن شهرستان ری با هدف کنترل بازار املاک و مستغلات سومین نشست شورای مسکن شهرستان ری با هدف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه ری و باحضور اعضا در فرمانداری برگزار شد.

محمد بشارت سرپرست فرماداری شهرستان ری، روز سه شنبه در نشست شورای مسکن شهرستان ری افزود: افزایش بدون ضابطه و بیش از عرف قیمت املاک در خرید و فروش و اجاره، فروش قولنامه‌ای و بدون احراز اسناد قانونی مالکیت، انجام معاملات صوری با هدف بالابردن قیمت و فشار مضاعف بر قشر کم‌درآمد به‌ویژه مستأجران از مشکلاتی است که در اثر فعالیت دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز ایجاد می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع از اواسط خردادماه سال جاری و با اعمال رویکرد جدید مدیریتی جلسه شورای مسکن شهرستان بصورت منظم درحال برگزاری بوده و تاکنون تصمیمات خوبی در جهت کنترل بازار املاک، ایجاد ثبات در قیمت ها و نظارت و آموزش هرچه بیشتر متصدیان واحدهای مشاور املاک اخذ و جهت اجرا به دستگاه ها ابلاغ شده است.

 

 

فرماندار شهرستان ری، در نشست شورای مسکن شهرستان ری هیچگونه آماری از دفتر مشاوران املاک غیر مجاز اعلام نکرده است.

طی سه ماه گذشته؛۸۵۰ واحد مشاور املاک در استان تهران تعطیل شد

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ۲۸ مرداد ماه امسال اعلام کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ گشت در سه ماهه گذشته با هدف ساماندهی مشاوران املاک انجام که به ۲ هزار و یکصد اخطار و ۸۵۰ مورد تعطیلی این واحدهای صنفی منجر شده‌است.

جنتی تعداد مشاوران املاک استان تهران را ۱۱ هزار واحد اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشاور املاک غیرقانونی باشد یعنی فاقد مجوز فعالیت صنفی هستند.

این مسئول جریمه دریافت شده از واحده های مشاور املاک غیرقانونی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ صحیح و قانونی کمیسیون املاک و اعطا کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان از مواردی است که در بازرسی های املاک مورد توجه و تدقیق گشت‌های بازرسی قرار می گیرد.

ساماندهی مشاورین املاک بخش فشافویه

هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در جلسه کمیته تخصیص ساماندهی مشاورین املاک بخش فشافویه اظهارداشت: فعالیت مشاورین املاک نیازمند نظارت دقیق و بازرسی های لازم است تا از تعیین نرخ اجاره بها و فروش خانه ها توسط مشاورین املاک جلوگیری شود.

بخشدار فشافویه در ادامه افزود: بخش فشافویه جنوبی ترین نقطه در استان تهران است که اقشار کم درآمد در این بخش سکونت دارند و بایستی بازار املاک به نحوی مدیریت شود تا مستاجرین در بخش فشافویه با مشکل تامین مسکن مواجه نشوند.

 حسین خانی ضمن تاکید بر تنظیم بازار مسکن خواستار ساماندهی و برخورد با مشاورین املاک غیرقانونی شد و تصریح کرد:اداره امور مالیاتی خانه های خالی را شناسایی و اقدامات مالیاتی را بر این خانه ها اعمال کند.

بازار مسکن راکد است اما قیمت‌ها هم کاهشی نیست

روزنامه مردم سالاری  برخلاف گفته آقای بشارت در گزارشی با تیتر «بازار مسکن راکد است اما قیمت‌ها هم کاهشی نیست» می نویسد:فعالان بازار مسکن معتقدند؛ رکود آنقدر بر بازار مسکن حاکم شده که مالکان به دنبال سود بیشتر از مبادلات ملکشان با سایر ارز‌ها شده اند.

هرچند دیگر گرانی مسکن مختص یکی دو ماه تابستان نیست، اما در این فصل جابجایی، بازار گرم دلالی و جیب بری از مستاجران و متقاضیان خانه به اوج می‌رسد.

از اجاره نشینی تا خرید خانه آنقدر پروسه سخت و گرانی شده که مستاجران ترجیح می‌دهند در همان خانه با افزایش قیمت اجاره بها، بنشینند و آن‌هایی که قصد خرید دارند، از جستجوی خانه مورد نیازشان منصرف می‌شوند.

صمدپور از مشاوران املاک غرب تهران به اقتصاد ۲۴ می‌گوید:علیرغم رسیدن به پیک تقاضا برای خرید و فروش مسکن، به دلیل اخبار مثبت اقتصادی، بازار در سردرگمی بسر می‌برد و اکثر مالکان از فروش واحد خود منصرف شده اند به غیر از عده‌ای که به دلیل نیاز مالی اقدام به فروش واحد خود کرده اند.

صمدپور ادامه می‌دهد:‌ برخی از مالکان به دلیل تعجیل در تامین نقدینگی برای امور ضروری و یا تبدیل واحد در بازاری راکد اقدام به کاهش قیمت ملک خود کرده اند که این امر نیز مرتبط با مثبت شدن شرایط اقتصادی نیست.

سعید لطفی، عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک نیز درباره وضعیت بازار مسکن به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: خبری از کاهش قیمت مسکن نیست. بازار مسکن در حال حاضر دچار رکود است.

وی می‌افزاید: در حال حاضر تقاضایی برای خرید مسکن وجود ندارد. با توجه به اینکه قیمت خودرو، دلار و طلا کمی کاهش پیدا کرده است، خریداران مسکن نیز صبر پیشه کرده و معامله‌ای انجام نمی‌دهند.

این مقام مسئول صنفی حوزه مسکن در ادامه درباره بازار اجاره بها نیز می‌گوید: روند قیمت اجاره‌ها در بازار افزایشی است، اما برای اعلام نرخ رشد اجاره بها نسبت به دوره مشابه سال قبل، باید منتظر شروع پیک تقاضا در این بازار بود تا مشخص شود که افزایش اجاره بها به چه میزان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.