کد خبر : 18713
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 - 13:56

سرمایه‌گذاری فرانسه در صنعت هسته‌ای امارات متحده عربی

سرمایه‌گذاری فرانسه در صنعت هسته‌ای امارات متحده عربی
فرانسه آماده است تا در صورت تمایل، به برونو لومر:این کشور حوزه خلیج‌ فارس برای توسعه صنعت انرژی هسته‌ای کمک کند.

به گزارش کلینی نیوز، برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، روز سه‌شنبه ۲۱ مه (یکم خرداد) گفت درهای فرانسه برای سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی در صنعت هسته‌ای این کشور باز است و از آن استقبال می‌کند.

به گزارش رویترز، لومر از درهای باز فرانسه به روی همکاری با امارات و سرمایه‌گذاری این کشور خبر داد و افزود که فرانسه آماده است تا در صورت تمایل، به این کشور حوزه خلیج‌ فارس برای توسعه صنعت انرژی هسته‌ای کمک کند.

خبرگزاری رویترز در ماه مارس به نقل از منابعی خبر داد که امارات متحده عربی با چندین کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی هسته‌ای آن‌ها تماس گرفته است.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه با اشاره به درخواست‌های اخیر امارات متحده عربی گفت چنانچه این کشور تمایل داشته باشد، فرانسه می‌تواند با امارات در زمینه توسعه صنعت هسته‌ای این کشور همکاری کند.

فرانسه و امارات تابستان ۲۰۲۲ نیز در جریان جریان سفر شاهزاده محمد بن زاید، رئیس دولت امارات به پاریس، قراردادی راهبردی برای همکاری در بخش انرژی امضا کردند.

رویترز ماه آوریل نیز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که امارات متحده عربی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت چهار رآکتور هسته‌ای است.

با ساخت این نیروگاه جدید، تعداد رآکتورهای هسته‌ای امارات متحده عربی دو برابر خواهد شد. شرکتی که ساخت این نیروگاه را برعهده می‌گیرد از طریق مناقصه انتخاب می‌شود اما به احتمال زیاد آمریکایی، چینی یا روسی است.

روسیه یک بازیگر مطرح در حوزه ساخت رآکتور‌های هسته‌ای محسوب می‌شود. در کنار آن چین وجود دارد، اما اگر روسیه یا چین به عنوان سازنده نیروگاه هسته‌ای جدید امارات انتخاب شود، این می‌تواند تنش‌هایی را میان واشینگتن و ابوظبی به وجود آورد.

منابعی در ماه آوریل به رویترز گفتند که امارات قصد دارد چهار رآکتور هسته‌ای جدید بسازد.

امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.