کد خبر : 394
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 19:00

کمک‌های مالی ارز دیجیتال به اوکراین

سرازیر شدن میلیو‌ن‌ها دلار کمک مالی به صورت ارز دیجیتال بیت‌کوین به اوکراین

سرازیر شدن میلیو‌ن‌ها دلار کمک مالی به صورت ارز دیجیتال بیت‌کوین به اوکراین
تحلیلگران ارزهای دیجیتال می‌گویند حداقل ۱۳.۷ میلیون دلار کمک مالی از طرف اهداکنندگان ناشناس بیت‌کوین برای کمک به جنگ اوکراین پرداخت شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، پژوهشگران شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین “الیپتیک” می‌گویند که دولت اوکراین و سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های داوطلب با تبلیغ دریافت اهدای مالی روی آدرس والت (کیف پول) بیت‌کوین خود به صورت آنلاین این مبلغ را جمع‌آوری کرده‌اند.

تاکنون بیش از ۴۰۰۰ کمک مالی انجام شده است که در این بین یک اهداکننده ناشناس یک بیت‌کوین به ارزش سه میلیون دلار به یک سازمان غیردولتی هدیه داده است.

کمک‌های مالی ارز دیجیتال به اوکراین به طور میانگین ۹۵ دلار بوده است.
روز شنبه، ۲۶ فوریه، حساب توییتر رسمی دولت اوکراین پیامی را منتشر کرد که “در کنار مردم اوکراین بایستید. ما اکنون کمک‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیریم. بیت‌کوین، اتریوم، یو‌اِس‌دی‌تی”.

حساب توییتر رسمی دولت اوکراین آدرس دو والت ارزهای دیجیتال را منتشر کرد که در عرض هشت ساعت، ۵.۴ میلیون دلار به صورت ارزهای دیجیتال بیت‌کوین و اِتر و سایر ارزها جمع‌آوری کرد.

وزارت دیجیتال اوکراین می‌گوید آخرین فراخوان برای کمک‌های مالی “کمک به نیروهای مسلح اوکراین” بوده است، اما توضیحی درباره نحوه مصرف این پول ارائه نمی‌کند.
روز جمعه، پلتفرم شرکت جمع‌آوری کمک‌های مالی “پَترسون” اعلام کرد که صفحه کمک مالی موسسه “زنده برگرد” را به حالت تعلیق درآورده است. “زنده برگرد” یک سازمان غیردولتی اوکراینی است که از سال ۲۰۱۴ برای نیروهای اوکراینی در مناطق درگیری کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

شرکت پَترسون در بیانیه‌ای گفت صفحه مربوط به اوکراین خط مشی و سیاست‌های این شرکت را نقض می‌کند: “ما اجازه نمی‌دهیم از پَترسون برای تامین مالی سلاح یا فعالیت‌های نظامی استفاده شود”.

جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخش چشمگیری از درگیری‌های دوران مدرن در سراسر جهان است.

به نظر می‌رسد که کلاهبرداران هم از وضعیت فعلی اوکراین سوءاستفاده می‌کنند و کاربران ناآگاه را فریب می‌دهند.

شرکت الیپتیک می‌گوید حداقل یک پست در رسانه‌های اجتماعی را پیدا کرده است که از یک توییت موثق از یک سازمان غیردولتی کپی‌برداری کرده بود؛ نویسنده آن پست احتمالا آدرس بیت‌کوین واقعی را با یکی از آدرس‌های خودش عوض کرده بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.