کد خبر : 19429
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 16:47

سخنگوی دولت امارت اسلامی افغانستان:‌ با آمریکا درباره تبادل زندانیان مذاکره می‌کنیم

سخنگوی دولت امارت اسلامی افغانستان:‌ با آمریکا درباره تبادل زندانیان مذاکره می‌کنیم
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومتامارت اسلامی افغانستان تایید کرد که دو آمریکایی در افغانستان زندانی هستند و درباره «مبادله» آنها با افغان‌هایی‌که در گوانتانامو یا آمریکا در حبس هستند، در دوحه قطر با آمریکا گفتگو شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، سخنگوی طالبان در افغانستان، چهارشنبه ۱۳تیر، اعلام کرد این دولت افغانستان در حال مذاکره با آمریکا برای تبادل زندانیان آمریکایی با اعضای بازداشت‌شده افغانی در زندان گوانتانامو است.

مجاهد که در نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «ما باید بتوانیم اتباع خود را در برابر آنها آزاد کنیم، همانطوری‌ که اتباع آمریکایی برای آنها (آمریکا) مهم است، اتباع افغانستان برای ما مهم است.»

 مجاهد در این نشست خبری گفت: «دو شهروند آمریکایی در افغانستان زندانی هستند. در باره آنها در گذشته هم با آمریکا صحبت کردیم، شرایط افغانستان باید پذیرفته شود، اتباع ما هم در آمریکا زندانی هستند و هم در گوانتانامو زندانی هستند.»

وزارت خارجه آمریکا نیز تایید کرده است که در این مورد میان نمایندگان آمریکا و حکومت امارت اسلامی افغانستان در قطر گفتگو شده است.

مقامات آمریکا با اتهام شکنجه و بدرفتاری با زندانیان گوانتانامو روبرو هستند. بسیاری از زندانیان بدون اتهام یا حق قانونی برای اعتراض به بازداشت‌شان در آنجا نگهداری می‌شدند.

دولت آمریکا سال‌هاست که در تلاش است تا تعداد بازداشت‌شدگان را کاهش دهد و در نهایت زندان گوانتانامو را که در جزیره کوبا قرار دارد اما در کنترل آمریکا است، تعطیل کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.