کد خبر : 15728
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 13:35

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد با هر ائتلافی به سرکردگی آمریکا در دریای سرخ مقابله خواهد کرد

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد با هر ائتلافی به سرکردگی آمریکا در دریای سرخ مقابله خواهد کرد
لوید آستین، وزیر دفاع امریکا از تشکیل گروهی چند ملیتی برای مقابله با حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، حملات ارتش ملی یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دست‌کم ۱۲ خط کشتی‌رانی را مجبور به توقف عملیات در دریای سرخ کرده است.

اکنون آمریکا مدعی راه‌اندازی یک نیروی چند ملیتی برای «محافظت از تجارت در دریای سرخ» شده است.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت :بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا به همراه آمریکا در این ماموریت برای مقابله با حملات در دریای سرخ تلاش خواهند کرد.

انصارالله ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه اعلام کرده بودند که در واکنش به ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه، به دو کشتی باری حملات موشکی و پهپادی کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از تصمیم شرکت‌های بزرگ کشتی‌رانی برای تغییر مسیر تجارت دریایی خود است تا از حملات انصارالله مصون بمانند. از جمله کمپانی نفتی بریتیش پترولیوم (بی‌پی)‌ روز دوشنبه اعلام کرد که به‌طور موقت نفتکش‌های خود را از دریای سرخ عبور نخواهد داد.

شرکت نفتی نروژی اکوینر نیز گفت مسیر حرکت «چند کشتی» خود را که حامل نفت خام و گاز ال‌پی‌جی بوده‌اند تغییر داده است و آن‌ها از دریای سرخ عبور نخواهند کرد.

ارتش ملی یمن به ‎تازگی اعلام کرد که با استفاده از پهپادهای دریایی برای نشان دادن همبستگی با مردم غزه به کشتی‌های «سوان آتلانتیک» متعلق به نروژ و ام‌اس‌سی کلارا حمله کرده است.

محمد البخیتی، یک مقام ارشد یمن و سخنگوی انصارالله، گفت که این کشور با هر ائتلافی به سرکردگی آمریکا در دریای سرخ مقابله خواهد کرد.

به گفته وی، حتی اگر آمریکا موفق شود تمام جهان را بسیج کند، عملیات ما متوقف نخواهد شد مگر اینکه نسل‌کشی در غزه متوقف شود.

توقف فعالیت شرکت‌های کشتی‌رانی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

دست‌کم ۱۲ شرکت کشتی‌رانی، از جمله شرکت کشتی‌رانی «مدیترانه» ایتالیایی-سوئیسی، CMA CGM فرانسه و AP Moller-Maersk دانمارک، ترانزیت از طریق دریای سرخ را به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف کرده‌اند.

شرکت نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم روز دوشنبه آخرین شرکتی بود که اعلام کرد از آب‌های دریای سرخ دوری می‌کند.

حملات ارتش ملی یمن با وادار کردن شرکت‌های حمل‌ونقل به دور زدن از آفریقا و تحمیل هزینه‌ها و تأخیر بیشتر برای تحویل انرژی، غذا و کالا‌های مصرفی، بخش قابل‌توجهی از تجارت رژیم صهیونیستی و طرف‌های مرتبط با آن را تغییر داده است.

حدود ۱۲ درصد تجارت جهانی از طریق دریای سرخ انجام می‌شود که از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه متصل می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.