کد خبر : 16105
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 13:59

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان: داعش در افغانستان نابود شده و توانایی انجام حمله کرمان را ندارد

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان: داعش در افغانستان نابود شده و توانایی انجام حمله کرمان را ندارد
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری 32 نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان خبر داد

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، در اظهاراتی در واکنش به حمله کرمان، دست داشتن گروه «داعش خراسان» در این حمله را رد کرد و مدعی شد این گروه در افغانستان نابود شده و توانایی انجام چنین حمله‌ای را ندارد.

به گزارش «طلوع نیوز»، مجاهد با بیان اینکه «داعش در افغانستان سرکوب شده و توانایی آسیب رساندن به کشورهای دیگر از خاک افغانستان را ندارد»، گفت «آمریکا در تلاش ایجاد بدگمانی‌ها میان افغانستان و کشورهای منطقه است.»

دو انفجار انتحاری  چهارشنبه ‌۱۳ دی ماه در حاشیه مراسم چهارمین سالگردشهادت قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، در کرمان رخ داد که متعاقبا گروه  تروریستی «داعش» مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

پس از اینکه داعش مسئولیت انفجارهای کرمان را بر عهده گرفت، دو منبع آگاه روز جمعه به «رویترز» گفتند که ارتباطات رهگیری شده توسط ایالات متحده، دخالت شاخه «داعش» در افغانستان در این بمب گذاری در ایران را تایید می‌کند.

رویترز به نقل از یکی از این دو منبع گفته است که این اطلاعات «بسیار روشن و غیرقابل انکار» است.

با این حال، خبرگزاری «ایرنا»، یکشنبه ۱۷ به نقل از مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری ۳۲ نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان خبر داد.

روز جمعه، وزارت اطلاعات ایران از دستگیری یازده نفر در ارتباط با این حمله خونین خبر داده بود. رسانه‌های ایرانی به نقل از این وزارتخانه گفتند که ۹ نفر از بازداشت‌شدگان یک «شبکه پشتیبانی» برای عاملان حمله هستند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد.

به رغم پ‍ذیرش مسئولیت این حمله توسط داعش، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، آمریکا و اسرائیل را به «حمایت از سازمان‌های تروریستی به رهبری داعش» متهم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.