کد خبر : 15028
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 13:14

حمیدرضا دهقان

ساماندهی وضعیت اراضی مجتمع دامگستر در دستور کار کمیته استانی اقدام اقتصادی مقابله با تحریم ها

ساماندهی وضعیت اراضی مجتمع دامگستر در دستور کار کمیته استانی اقدام اقتصادی مقابله با تحریم ها
فرماندار شهرستان ری خبرداد:ساماندهی وضعیت اراضی مجتمع دامگستر در دستور کار کمیته استانی اقدام اقتصادی مقابله با تحریم ها قرار گرفت.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بخشداری فشافویه، ظهر روز پنج شنبه ۱۸ ابانماه، دهمین جلسه کمیته استانی اقدام اقتصادی مقابله با تحریم ها در خصوص مسائل و موضوعات بخش فشافویه با حضور علی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حسین خانی بخشدار فشافویه، مدیران کل استانی و سایر مسئولین در محل استانداری تهران برگزار شد.

 

 

 

آقای مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دهمین جلسه کمیته استانی اقدام اقتصادی مقابله با تحریم ها گفت:جلسه امروز به منظور ساماندهی وضعیت اراضی مجتمع دامگستر واقع در بخش فشافویه شهرستان ری و تعیین تکلیف اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در این منطقه باحضور معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران کل ادارات مرتبط با موضوع برگزار گردید و در انتها پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات خوبی در این راستا اخذ گردید.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود:در این نشست بحث ادامه کار واحدهای دامداری فعال بیش از بالغ بر ۳۰۰ واحد استکه در مجتمع  دامگستر به تولید محصولات پروتئینی هستند،

آقای باب الحوائجی افزود:در این نشست مقرر شد که این  ۳۰۰ واحد دامداری فعال بدون هیچگونه محدودیت و مانعی به فعالیت خود ادامه داده و همچون گذشته بعنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی محصولات پروتئینی استان تهران ایفای نقش نمایند.

وی ادامه داد: از مهمترین تصمیم این نشست برخورد با  ۴۵ واحد  غیر فعال که توسط مالکین بدون اخذ مجوزهای قانونی لازم درحال ساخت و تکمیل ابنیه هستند که بدلیل عدم رعایت تشریفات قانونی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه با تکمیل مستندات و پرونده توسط اداره جهاد کشاورزی و صدور احکام تخریب از سوی مرجع محترم قضائی مقرر شد، این تعداد واحد مورد قلع و قمع قرار گرفته و متخلفین به مراجع قانونی معرفی شوند.

 فرماندار ویژه شهرستان ری خاز نشان کرد که سیاست کلی ما بعنوان نماینده عالی دولت در سطح شهرستان ری حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و همچنین حفظ و حراست از حقوق عامه مردم شریف شهرستان می باشد. به همین دلیل به کلیه مالکین و تولیدکنندگانی که در سطح شهرستان ری از جمله مجتمع دامگستر درحال فعالیت می باشند این اطمینان خاطر را می دهیم که حمایت های قانونی لازم از آنها و کسب و کارشان صورت خواهد پذیرفت و خللی در روند کارشان بوجود نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: کلیه افرادی که با اعمال خلاف سعی در تعدی به اموال عمومی و حقوق قانونی مردم شریف منطقه را دارند باید بدانند مجموعه مدیریتی شهرستان ری قاطعانه و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها مانع فعالیت آنها شده و دست این افراد را از اموال عمومی و منابع طبیعی شهرستان کوتاه خواهد نمود.

خبرگزاری ایلنا با تیتر خبری تخریب دوباره در مجتمع دامپروری «دام گستر» فشافویه خبر ازتخریب ۱۵ واحد دامداری و میلیاردها تومان خسارت به دامداران و از مسئولان مطالبه پیگیری دارد.

در گزارش خبرگزاری ایلنا آمده است، مجتمع دامپروری دام گستر فشافویه، بزرگ‎ترین مجتمع دامپروری کشور است که از سال ۶۹  و با جمع‌آوری دامپروری های سطح شهر تهران و انتقال به این منطقه راه اندازی شده است. اما بعد از سال‌ها، برخی دستگاه‌ها با این مجتمع دچار اختلافاتی شده و دردسرهایی برای واحدهای دامداری در این مجتمع ایجاد کرده اند.

روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه نیز مطلع شدیم که مجددا ۱۵ واحد این دامداری توسط برخی از دستگاه‌ها و با حضور نیروی انتظامی تخریب شده و حاصل سرمایه‎ گذاری این دامداران که می توانست در راستای اشتغال و تولید به کار گرفته شود، به کلی قلع و قمع و نابود شده است.

این در حالیست که خبرگزاری فارس در خبری در خصوص دستگیری چند تن از مدیران یک شرکت بزرگ دامی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) منتشر کرد. (خبر را اینجا بخوانید) تاکنون مقامات قضایی از محاکمه اشخاص دستگیر شده اطلاع رسانی نکرده اند.

یک منبع مطلع درباره تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز «دام گستر» به  خبرنگار پایگاه خبری کلینی نیوز گفته که قرار بوده است در اراضی منابع طبیعی هر دامدار هفت هکتار زیر کشت کشاورزی برای تهیه علوفه دام قرار دهد که دامدران متخلف بجای کشاورزی در اراضی منابع طبیعی ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده اند.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد، آقای هادی حسین خانی  یکشنبه ۲۹/ مردادماه، در جمع خبرنگاران در مورد تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در دامگستر فشافویه گفت: دام گستر توسط دولت برای تجمیع دامداری ها احداث شد و ۲۲۶ واحد مجاز در این مجموعه تولید شیر، دام و علوفه دارند.

حسین خانی توضیح داد: تا اینجا مشکلی نبود اما این ماجرا به بیراهه رفت؛ قرار بود بدون هزینه انتقال دامداری ها صورت بگیرد اما پول گرفته و انواع و اقسام مشکلات از دادن زمین و پول در دام گستر انجام شد و بسیاری از افراد غیرمرتبط با دامداری از نهادهای مختلف ساخت و ساز غیرمجاز کردند.

بازداشت دو بخشدار سابق فشافویه در رابطه با مجتمع دامگستر

پارسال اداره اطلاعات در جنوب تهران طی یک رصد اطلاعاتی اقدامات این افراد را زیر نظر داشته و در فرصت مناسب تعدادی از مدیران مجتمع دامپروری دامگستر و ٢ تن از بخشداران سابق فشافویه روانه بازداشت و روانه زندان کرد.

محمد نوری یکی از دامداران مجتمع دامپروری دام گستر واقع در بخش فشافویه شهرستان ری که خود را نماینده ۲۲۶ دامدار معرفی می کند، در گفتگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: در زمان بخشداری “آقایان ضیایی و امامی” متاسفانه در روند اعطای مجوز تاسیس از سوی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی استان تهران تعداد ۵۲ مجوز بدون طی مراحل قانونی صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.