کد خبر : 20611
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 10:06

سازمان ملل: محرومیت بیش از ۶۰۰ هزار کودک در نوار غزه از تحصیل

سازمان ملل: محرومیت بیش از ۶۰۰ هزار کودک در نوار غزه از تحصیل
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرد برای دومین سال متوالی بیش از 600 هزار کودک در نوار غزه از تحصیل محروم شده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  الحره، اونروا در یک گزارش تصریح کرد: آموزش رسمی در هیچ یک از مدارس نوار غزه که شمار آن به ۲۰۰ مدرسه می‌رسد، در دسترس نیست چرا که از اغلب مدارس به عنوان پناهگاه آوارگان فلسطینی استفاده می‌شود.

این آژانس ضمن اشاره به تداوم ارائه فعالیت‌های تفریحی و حمایت روانی و اجتماعی در برخی از مدارس نوار غزه توسط نیروهای اونروا، افزود کودکان در غزه از بدترین آثار بحران انسانی موجود از جمله خطر شیوع بیماری رنج می‌برند و تلاش‌ها برای تزریق واکسن فلج اطفال همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه خاطر نشان کرد مرحله دوم کمپین واکسیناسیون علیه فلج اطفال در جنوب غزه در روز یکشنبه به پایان رسیده است.

این دفتر افزود: بیش از ۲۵۶ هزار کودک زیر ۱۰ سال در خان‌یونس و رفح طی ۴ روز در مرحله دوم کمپین واکسیناسیون، واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.

گفتنی است روز گذشته وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سال تحصیلی جدید به صورت رسمی در کرانه باختری و قدس آغاز شد.

در این بیانیه اشاره شده است که سال تحصیلی جدید در نوار غزه هنوز به دلیل جنگ ادامه‌دار رژیم صهیونیستی در غزه آغاز نشده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.