کد خبر : 19071
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 11:45

سازمان ملل:رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

سازمان ملل:رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است
کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل در مراحله اولیه جنگ علیه غزه مرتکب جنایت جنگی شد و تلفات بالای غیرنظامیان به معنای آن است که (این رژیم) مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون بین‌المللی تحقیقات مستقل به اختصار موسوم به کمیته حقیفت یاب سازمان ملل متحد طی گزارشی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت جنگی از جمله کشتار جمعی در غزه متهم کرد.

این کمیسیون گزارش خود را در مورد نقض قوانین بین‌المللی مرتکب شده توسط طرفین و جنایات بین‌المللی آن‌ها بین ۷ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر کرد.

کمیسیون با متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایات جنگی، از جمله کشتار جمعی فلسطینیان در غزه، از اسرائیل خواست فورا حملات خود در رفح را که هزاران غیرنظامی را مجبور به فرار به مناطق ناامن کرده متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان یک ابزار جنگی علیه مردم غزه استفاده کرده و نه تنها دسترسی مردم این منطقه به نیازهای اساسی مثل غذا، آب، سرپناه و دارو را فراهم نکرده بلکه مانع از فراهم شدن این نیازها توسط دیگر کشورها شده است.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل با اشاره به نیمه برهنه کردن مردان و پسران غزه در ملاعام توسط نظامیان اشغالگر، هدف این اقدام را تحقیر فلسطینی ها و آزار بر اساس جنسیت و جنایت علیه بشریت ارزیابی کرد.

قتل فلسطینیان، تعقیب و اذیت بر مبنای جنسیت علیه مردان و پسران فلسطینی، کوچ اجباری، شکنجه و رفتارهای خشونت آمیز غیرانسانی با فلسطینیان از جمله دیگر جنایات ذکر شده در گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل است که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه مرتکب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »