کد خبر : 12710
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 17:05

ساخت نیروگاه هسته ای الضبعه توسط روس اتم در مصر

ساخت نیروگاه هسته ای الضبعه توسط روس اتم در مصر
مصر با همکاری شرکت روسی «روس اتم» ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای خود را آغاز کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روسیا الیوم، الوکیل در اظهاراتی به خبرگزاری روسی «تاس» در حاشیه نشست «روسیه و آفریقا» گفت: اولین نیروگاه هسته ای در مصر در حال ساخت است و ما در حال حاضر شاهد پیشرفت های زیادی در بسیاری از زمینه ها هستیم.

الوکیل در سخنرانی در نشست «فناوری های هسته ای برای توسعه آفریقا» گفت: فرصت های شغلی جدید ۹ برابر خواهد شد و پیشرفت هایی در صنایع مختلف مرتبط وجود دارد.

به گفته وی، این پروژه تاثیر مثبتی بر تمام جنبه های زندگی در مصر دارد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود تأکید کرد که پروژه نیروگاه هسته ای الضبعه بر اساس برنامه مصوب اجرا می شود.

در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۵، مصر و روسیه یک توافقنامه همکاری مشترک برای ایجاد یک نیروگاه هسته ای در الضبعه با هزینه سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلار امضا کردند.

در دسامبر ۲۰۱۷، عبدالفتاح السیسی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری مصر و روسیه در جریان سفر رئیس جمهور روسیه به قاهره، قراردادهای نهایی را برای ساخت نیروگاه الضبعه امضا کردند

پروژه الضبعه با هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد دلار در راستای چشم انداز قاهره برای تنوع بخشیدن و توسعه تولید انرژی است.

نیروگاه الضبعه اولین نیروگاه هسته‌ای مصر است و در شهر الضبعه در استان مدیترانه در ساحل مدیترانه، در حدود ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی قاهره واقع شده است.

این پروژه شامل چهار راکتور با ظرفیت الکتریکی ۱۲۰۰ مگاوات است که هر یک به راکتورهای «نسل ۳+ VVER-۱۲۰۰» (راکتورهای آب تحت فشار) مجهز هستند.

شرکت روسی «روس‌ اتم» اواخر تیر ماه گذشته ساخت نیروگاه اتمی الضبعه در مصر را آغاز کرد.

نیروگاه الضبعه اولین نیروگاه هسته‌ای در سطح مصر و اولین پروژه بزرگ شرکت روس اتم در قاره آفریقا به شمار می‌آید.

به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، انرژی هسته ای می تواند امنیت انرژی و آب در سراسر جهان را از طریق کاربردهای غیر الکتریکی مانند نمک زدایی آب دریا، تولید هیدروژن، گرمایش منازل مسکونی و کاربردهای مختلف صنعتی تضمین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.