کد خبر : 8795
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 16:20

حمیدرضا صیدمحمدی

زوج بلاگر بازداشت شده نیوزلندی ایران را ترک کردند

زوج بلاگر بازداشت شده نیوزلندی ایران را ترک کردند
دولت نیوزلند اعلام کرد که دو شهروند این کشور که ادعا می‌شود حدود چهار ماه در ایران زندانی بودند، ایران را ترک کرده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  رسانه‌های، بریجیت تاکری و تافر ریچوایت را زوج بلاگر بازداشت شده نیوزلندی معرفی می کنند که عکس های سفر های خود را در حساب کاربریشان به نام ” اکسپدیشن ارت” در اینستاگرام و تارنمایشان منتشر می‌کنند.

به گزارش گاردین، این زوج که چهار ماه در ایران بازداشت بودند، اکنون آزاد شده‌اند و ایران را ترک کرده‌اند.

براساس این گزارش آنها پس از ورود به ایران به دلیل آنچه که «وارد کردن خودروی تحت تحریم» خوانده شده، بازداشت شدند و مورد پرسش قرار گرفتند.

ایران جیپ را به دلیل اینکه محصول آمریکایی است، تحریم کرده است.

آنها سپس پیامی در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند که پرچم جمهوری اسلامی را نشان می‌داد و در توضیح پیام نوشتند: «برای ایران آماده هستید؟». این آخرین پست این زوج پیش از ناپدید شدن آنها در ایران بود.

پیشتر جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، اعلام کرده بود که دولت او در چند ماه گذشته به شدت تلاش کرده بود تا این دو از ایران خارج شوند.

مقامات نیوزیلند تاکید کرده‌اند که هیچگونه توافقی با ایران برای خروج این دو شهروند این کشور صورت نگرفته است.

جزئیات کمی در مورد پرونده این زوج که سفرهای خود را در ایران مستند می کردند، در دست است.

هیچ اطلاعاتی هم مبنی بر متهم یا زندانی شدن این زوج وجود ندارد.

وزارت امور خارجه نیوزیلند تایید کرده است که زوج بلاگر نیوزلندی که چند ماه پیش، پس از ورود به مرز ایران ناپدید شده بودند، در «صحت و سلامت» به کشورشان بازگشته‌اند.

به گزارش بی بی سی مقامات دولتی نیوزیلند به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند کنسولگری این کشور در ایران پشتیبانی لازم را فراهم کرد تا دو شهروند این کشور که نمی‌توانستند ایران را ترک کنند به خانه بازگردند.

یک سخنگوی وزارت خارجه نیوزیلند به خبرگزاری فرانسه گفت مقامات کنسولی از این دو شهروند کشورشان که نتوانسته‌اند ایران را ترک کنند و خانواده‌ آنها حمایت کرده است.

این مقام نیوزیلند تایید کرد که آنها اکنون سلامت‌ هستند و از ایران خارج شدند.

به گزارش گاردین، این زوج بلاگر نیوزلندی از چهره‌های تاثیرگذار فضای مجازی بودند که سفر به ۹۰ کشور را با خودروی جیپ خود آغاز کردند و مخاطبان خود را در جریان لحظه به لحظه این سفر می‌گذاشتند. آنها در مسیر سفر خود از ترکیه وارد ایران شدند.

اما آنها که از چهره‌های تاثیرگذار مطرح در نیوزیلند به‌شمار می‌روند و ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارند، پس از ورود به ایران ناپدید شدند و پیام‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی‌شان متوقف شد.

شبکه‌های اجتماعی این زوج ثروتمند امکانی داشت که به مخاطبان اجازه می‌داد به طور زنده موقعیت جغرافیایی آنها را در این سفر رصد کنند. اما این امکان پس از ورود آنها به ایران از بین رفت.نیوزلندی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.