کد خبر : 18831
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 - 9:55

رژیم صهیونیستی کنترل منطقه حائل در جنوب غزه را در دست گرفت

رژیم صهیونیستی کنترل منطقه حائل در جنوب غزه را در دست گرفت
ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه (۲۹ مه / ۹ خرداد) اعلام کرد، کنترل منطقه حائل "فیلادلفی" واقع در جنوب نوار غزه را در دست گرفته است. "فیلادلفی" نام رمزی است که ارتش اسرائیل بر کریدور ۱۴ کیلومتری امتداد مرز این باریکه با مصر گذاشته است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از دویچه وله، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که سازمان حماس از “کریدور فیلادلفی” برای وارد کردن اسلحه و دیگر نیازهای خود استفاده می‌کرده است. او افزود که ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه حائل ۲۰ تونل را ردیابی کرده که از غزه به مصر منتهی می‌شده‌اند. همچنین ۸۲ راه ورود به این تونل‌ها کشف شده است.

این منطقه حائل یکی از بزرگ‌ترین مناطق “غیرنظامی‌شده” میان اسرائیل و مصر محسوب می‌شود و در سال ۱۹۷۹ میلادی در چارچوب قرارداد صلح میان دو کشور ایجاد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی تا زمان عقب‌نشینی خود از غزه در سال ۲۰۰۵ از این منطقه برای انجام گشت‌های خود استفاده می‌کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات ارتش این کشور گفته‌اند که نیروهای رژیم صهیونیستی در این کریدور مستقر شده‌اند. بنا بر گزارش این رسانه‌ها ارتش اسرائیل از شماری از تونل‌های موجود در این منطقه آگاه بوده و شماری دیگر نیز تازه کشف شده‌اند.

گزارش‌ها همچنین از کشف ده‌ها سکوی پرتاب موشک حماس و همچنین از منفجر کردن و تخریب این تونل‌ها توسط ارتش اسرائیل حاکی هستند. راستی‌آزمایی این گزارش‌ها و داده‌ها به طور مستقل ممکن نیست.

این در حالی است که دولت مصر، اطلاعات اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی را نادرست خوانده است. یک منبع ارشد مصری به شبکه خبری تلویزیونی “القاهره” گفته است که “خبرهای منتشره در مورد وجود چنین تونل‌های در مرز نوار غزه و مصر حقیقت ندارد”.

آمریکا  حامی اصلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه با مصر را ناقض عملیات محدود در رفح نمی‌داند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، اشغال یک کریدور در منطقه مرزی با داده‌های مربوط با عملیات محدود در رفح که رژیم صهیونیستی به آمریکا ارائه کرده بود، هماهنگی دارد.

این حملات به‌رغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف حملات به این شهر که بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه به آن پناه برده‌اند، صورت می‎گیرد.

به گفته او هنگامی که رژیم صهیونیستی آمریکا را در جریان برنامه‌ها و عملیات خود در رفح قرار داد، گفته شد که نیروهای اسرائیلی در خارج از رفح و در امتداد این کریدور تحرک خواهند داشت تا “حماس را در رفح زیر فشار گذارند”.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد منطقه حائل در جنوب نوار غزه را که در مرز با مصر قرار دارد، تحت کنترل خود درآورده است. طول این منطقه حائل مرزی بر ۱۴ کیلومتر بالغ می‌شود. مصر این خبر را نادرست خوانده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.