کد خبر : 15403
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 16:45

رژیم صهیونیستی تمام پیشنهادات حماس برای ادامه آتش بس را رد کرد

رژیم صهیونیستی تمام پیشنهادات حماس برای ادامه آتش بس را رد کرد
دولت آمریکا و رئیس جمهور این کشور مسئول کامل ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده چرا که از این رژیم به طور کامل حمایت کرده و در جریان سفر بلینکن وزیر خارجه این کشور به اراضی اشغالی برای از سرگیری جنگ به اشغالگران چراغ سبز نشان داده شد که تا این لحظه باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و کودک بی‌گناه شده است.

به گزارش کلینی نیوز، جنبش حماس امروز جمعه اعلام کرد رژیم صهیونیستی که صبح امروز مجدداً جنگ را آغاز کرد در دستیابی به اهدافی که در ۵۰ روز پیش از آتش بس موقت ناکام ماند هرگز موفقیتی به دست نخواهد آورد و این رژیم تمام پیشنهادات برای تمدید آتش بس انسانی موقت در نوار غزه را رد کرد چرا که از قبل برای شروع مجدد حملات تصمیم‌گیری کرده بود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین حماس، پس از آغاز مجدد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ادعای آنها در خصوص نقض آتش بس از سوی حماس و شلیک خمپاره به سوی اراضی اشغالی این بیانیه را صادر کرده است.

حماس افزود: مسئولیت از سرگیری جنگ علیه نوار غزه با اسرائیل است و آنها تمامی پیشنهادات شب گذشته برای آزادی دیگر اسرای باقیمانده را نپذیرفتند.

حماس تاکید کرد: مذاکراتی در شب گذشته برای ادامه آتش بس انجام شد و این جنبش پیشنهاد تبادل اسرا و سالمندان و همچنین اجساد کشته شدگان اسرائیلی در جریان بمباران‌ها را ارائه کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از پیشنهادات دیگر ارائه شده تحویل اجساد خانواده بیباس و آزادی پدر آنها بود تا بتواند در مراسم تدفین خانواده خود شرکت کند و علاوه بر آن ما حاضر به تحویل دو زندانی دیگر اسرائیلی نیز بودیم.

حماس تاکید کرد: اشغالگران با تمام این پیشنهادات مخالفت کردند چرا که از قبل برای از سرگیری تجاوزات خود تصمیم گرفته بودند.

این جنبش فلسطینی ادامه داد: دولت آمریکا و رئیس جمهور این کشور مسئول کامل ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده چرا که از این رژیم به طور کامل حمایت کرده و در جریان سفر بلینکن وزیر خارجه این کشور به اراضی اشغالی برای از سرگیری جنگ به اشغالگران چراغ سبز نشان داده شد که تا این لحظه باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و کودک بی‌گناه شده است.

حماس اعلام کرد: ما دشمن را در دستیابی به اهداف خود از این حملات ناکام گذاشته و اراده ارتش شکست خورده اشغالگر را درهم خواهیم شکست و دست برتر با ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

همچنین عزت الرشق از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: آنچه صهیونیست‌ها نتوانستند در ۵۰ روز پیش از آتش بس به آن دست پیدا کنند از این پس نیز برای آنها محقق نخواهد شد.

وی افزود: با ایستادگی ملت فلسطین و شجاعت مقاومت آن با جنایات دشمن و از سرگیری تجاوزات و هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط آنها مقابله خواهیم کرد.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس نیز تاکید کرد: دولت آمریکا و اشغالگران مسئولیت توقف آتش بس موقت را بر عهده دارند.

حمدان اعلام کرد: برای ادامه آتش به طور جدی تلاش زیادی کردیم و این تلاش‌ها حتی با آغاز تجاوزات اسرائیلی همچنان ادامه دارد.

این عضو ارشد جنبش حماس گفت: از هر تلاشی برای توقف این تجاوز که با منافع مردم فلسطین سازگار باشد استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.