کد خبر : 14802
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 14:13

رژیم صهیونیستی اسرائیل خواستار اخراج هیئت حماس از مسکو شد

رژیم صهیونیستی اسرائیل خواستار اخراج هیئت حماس از مسکو شد
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که هیئت نماینده حماس در مسکو هیچ تماسی با کرملین ندارد.

به گزارش کلینی نیوز، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که هیئت نماینده حماس در مسکو هیچ تماسی با کرملین ندارد.

به گزارش «روسیا الیوم» پسکوف افزود: کرملین در حال حاضر هیچ برنامه ای در مورد تماس با هیئت حماس ندارد و بیانیه سفر این هیئت از سوی وزارت خارجه روسیه صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه درگیری فلسطین و اسرائیل باعث افزایش تنش در سراسر منطقه می شود، افزود: مسکو معتقد است که ادامه تماس ها با همه طرف های درگیری فلسطین و اسرائیل از جمله اسرائیل ضروری است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حال انجام مذاکرات با مقامات این کشور در مسکو است.

طبق اعلام منابع آگاه، در این هیئت موسی ابومرزوق، معاون رئیس حماس در خارج از کشور و فتحی حماد و حسام بدران، و نیز نماینده این جنبش در مسکو حضور دارند.

هیئت حماس چندین نشست با مقامات وزارت خارجه روسیه با محوریت اوضاع شهر قدس و بررسی روابط دوجانبه و تنش اخیر روسیه و اسرائیل برگزار خواهد کرد.

دیدار معاون امیرعبداللهیان و مقام ارشد حماس در مسکو

به گزارش «ایسنا»، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران که به دعوت همتای روسی خود برای تبادل نظر و رایزنی‌های دوجانبه به مسکو سفر کرده، با موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابومرزوق با قدردانی از حمایت‌های ایران از مردم فلسطین و مقاومت، گفت: عملیات طوفان الاقصی و آنچه گردان‌های عزالدین قسام در ۷ اکتبر انجام دادند یک معجزه الهی بود که با تمام جنگ های سابق با رژیم صهیونیستی متفاوت و قابل قیاس نیست زیرا خفت و زبونی صهیونیست ها در برابر نیروی مقاومت و مردم تحت محاصره غزه را به امریکا و متحدان غربی نتانیاهو به خوبی نشان داد.

وی افزود: فرزندان غزه علیرغم تمام درد و رنج‌های ناشی از عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با توکل به وعده الهی در برابر تمام توان نظامی صهیونیست‌ها تا پای جان ایستاده‌اند.

ابومرزوق ادامه داد:  امریکایی‌ها با ارسال ۴۵ فروند هواپیمای حامل اسلحه و تجهیزات مدرن نظامی به تل آویو، گمان می کنند که قادر خواهند بود، مقاومت مردم غزه را درهم شکسته و یا ازبین ببرند ولی ما معتقدیم مردم مظلوم غزه به لطف الهی و مدد الهی، از این صحنه نابرابر نبرد که با حمایت آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی در حال اجرا است سربلندخارج خواهندشد.

علی باقری نیز در این دیدار با تاکید بر مواضع اصولی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت، گفت: ایران از همان روز نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، رایزنی های متعددی را از طریق گفت و گو با کشورهای مختلف و حضور در نشست هایی نظیر سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل در سطح وزیر خارجه آغاز و دنبال می کند و حضور دکتر امیرعبداللهیان در نشست مجمع عمومی و سخنرانی در حمایت از فلسطین و ضرورت توقف فوری حملات از سوی رژیم صهیونیستی بر همین اساس است.

وی افزود: اولویت تهران در مذاکرات با طرف های خارجی، آتش بس فوری، کمک رسانی به مردم و رفع محاصره ظالمانه غزه از سوی رژیم صهیونیستی است و با جدیت این موضوع را  در سطوح مختلف پیگیری می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.