کد خبر : 20427
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 17:04

رونمایی از هواپیمای پیشرفته ترکیه در نمایشگاه هوایی مصر

رونمایی از هواپیمای پیشرفته ترکیه در نمایشگاه هوایی مصر
رونمایی از هواپیمای پیشرفته ترکیه در نمایشگاه هوایی مصر

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  الشرق الاوسط، همزمان با سفر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور به آنکارا پایتخت ترکیه، مقامات صنایع دفاعی این کشور اعلام کردند از هواپیمای آموزشی پیشرفته «هرجیت» در نمایشگاه بین المللی هوایی مصر که قرار است از ۳ تا ۵ سپتامبر در شهر «العلمین» برگزار شود، رونمایی خواهند کرد.

«هرجیت» یک هواپیمای پیشرفته آموزشی و جنگی سبک است که توسط صنایع هوافضای ترکیه و با هماهنگی ریاست صنایع دفاعی وابسته به دفتر ریاست جمهوری ترکیه ساخته شده است و مرحله بررسی اولیه طراحی آن در ژوئیه ۲۰۱۷ به پایان رسید.

قرار است این هواپیما در سال ۲۰۲۵ وارد ناوگان نیروی هوایی ترکیه و جایگزین هواپیماهای T-38 و جت‌های F5 و  TFX شود که در نمایش‌های هوایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

جنگنده اف-۳۱۳ قاهر ایران

پیش از این ایران به ساخت  هواپیمای جنگی قاهر اف-۳۱۳، یک هواپیمای جنگنده نسل پنجم سبک با قابلیت پشتیبانی نزدیک  اقدام کرده بود که توسط سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در دست ساخت است. پروژه ساخت جنگنده قاهر پروژه‌ای برای ساخت نوعی جت جنگندهٔ تک‌سرنشین و پنهان‌کار در ایران است که همه مراحل طراحی و ساخت جنگنده قاهر اف-۳۱۳ را دانشمندان و متخصصان ایرانی انجام دادند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.