کد خبر : 19541
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 تیر 1403 - 8:42

رهبرجنبش حزب الله لبنان:در صورت توافق آتش‌بس حماس و اسرائیل حملات خود را متوقف می‌کنیم

رهبرجنبش حزب الله لبنان:در صورت توافق آتش‌بس حماس و اسرائیل حملات خود را متوقف می‌کنیم
حجت الاسلام سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان می‌گوید در صورتی که حماس با رژیم صهیونیستی برسر آتش‌بس به توافق برسد، او هم این تصمیم را می‌پذیرد و حملات به شمال را متوقف خواهد کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از شبکه الجزیره مباشر حجت الاسلام سید حسن نصرالله که چند روز پس از دیدار با هیئت نمایندگان حماس و همزمان با ادامه مذاکرات آتش‌بس در قطر دیروز در تلویزیون سخنرانی می‌کرد گفت که حماس «از جانب همه محور مقاومت مذاکره می‌کند.»

رهبر حزب‌الله که به مناسبت یادبود فرمانده شهید “محمد نعمه ناصر” معروف به “ابونعمه” که هفته گذشته در حمله رژیم صهیونیستی کشته شد سخنرانی می‌کرد، گفت: «این یک تعهد است، زیرا که جبهه ما یک جبهه حمایتی است و موضع ما از همان ابتدا (در این مورد) شفاف بوده است.»

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه  حماس به نام خود، گروه‌های مقاومت و کل محور مقاومت مذاکره می‌کند و هر چه حماس را راضی کند، همه ما را راضی خواهد کرد. افزود: ما از حماس نخواستیم که در زمینه مذاکرات با ما هماهنگ شود و از تمام تصمیماتش تا پایان خط حمایت می‌کنیم. این عزم و استواری را باید برای رهبری مقاومت در پرونده مذاکره ثبت کنیم؛ چراکه تحت فشار دوست و دشمن است.

با این حال او هشدار داد که حتی در صورت توافق آتش‌بس، اگر اسرائیل دست به حمله‌ای علیه لبنان بزند، تحمل نخواهد شد.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها دیگر تهدیدی برای از بین بردن مقاومت در لبنان نیستند و قصد آغاز جنگی همه جانبه علیه آن را ندارند. این رژیم از آنجا که نتوانست حماس را در غزه از بین ببرد، دیگر تهدیدی برای حزب‌الله محسوب نمی‌شود و دور کردن هشت یا ۱۰ کیلومتری حزب‌الله از مرز به قول اشغالگران، مشکل آن را حل نمی‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در پاسخ به تهدیدهای «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر نفوذ ارتش این رژیم به خاک لبنان، تاکید کرد: تانک اسرائیل در رفح نتوانست در یک منطقه کوچک پیشروی کند با این شرایط آیا تهدید حمله به جنوب لبنان درست و جایز است؟ ما به اشغالگران می‌گوییم مقاومت در لبنان آماده و قوی است و شاهد آن، واکنش به ترورها است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل هم روز یکشنبه (۷ ژوئیه) گفته بود که حتی اگر در نوار غزه آتش‌بس صورت بگیرد، در کارزار نبرد علیه حزب‌الله «به جنگ و هر کاری که برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ضروری است، ادامه خواهیم داد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »