کد خبر : 8817
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 17:15

رهبر حزب الله لبنان: طراحان آشوب و اغتشاش در ایران عاملان جنایت تروریستی در شیراز هستند

رهبر حزب الله لبنان: طراحان آشوب و اغتشاش در ایران عاملان جنایت تروریستی در شیراز هستند
سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، جنایت تروریستی در شهر شیراز را به شدت محکوم کرد و گفت این حادثه باید سبب افزایش آگاهی و بصیرت ملت‌های منطقه به ویژه در ایران شود.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری  ابنا، به مناسبت افتتاح نمایشگاه “بازار تولیدات محلی کشاورزی، غذایی و صنایع دستی” که جهاد سازندگی لبنان برپا ساخت، سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی، مصیبت و جنایتی که داعش در شهر شیراز مرتکب شد را به رهبر معظم انقلاب، مسئولین ایرانی، مردم ایران و خانواده‌های شهداء تسلیت عرض کرد و برای شهیدان رحمت و برای مجروحان شفاء مسألت نمود.

سید حسن نصرالله افزود: موضوع اول کشتار هولناکی است که داعش در شهر شیراز در ایران مرتکب شد. این جنایت شنیع باید بیداری و بصیرت بیشتر را در سطح ملت های منطقه به ویژه نزد ملت ایران ایجاد کند که در معرض توطئه خطرناک قرار دارد.

در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ ۱۵زائر حرم به همراه دو کودک به شهادت رسیدند

وی اافزود: دولت های متوالی آمریکا داعش و دیگر گروههای تکفیری را به حرکت درآورده است و شرایط انتقال امن سرکرده ها و عناصر این گروهها را به افغانستان فراهم آورده است.

رهبرحزب الله لبنان خطاب به مردم ایران گفت: اطمینان کامل داشته باشید که پشت اغتشاشات در ایران همان کسی است که تروریست‌ها را به شیراز فرستاد.

او  گفت: پشت سر هر دوی اینها، یک مدیریت واحد و یک اتاق فکر سیاه واحد وجود دارد که «آمریکا» آنها را اداره می‌کند.

داعش پس از اینکه وظایف خود در سوریه و عراق را انجام داد، اکنون یک مأموریت آمریکایی برای اجرا در مکان جدید خود – افغانستان – دارد.

وی ادامه داد: باید آگاهی و بصیرت درباره اهمیت جهاد  عظیم را که بسیاری در منطقه ما به آن اقدام می‌کنند، افزایش دهیم. جمهوری اسلامی ایران، قوی‌ترین پشتیبان در این جهاد عظیمی است که شهیدان سلیمانی و المهندس از فرماندهانش بودند.

چهارشنبه ۴ آبان ماه، سه فرد مسلح به شیوه تروریستهای تکفیری با شروع تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به داخل حمله کردند.

طبق گفته شاهدان عینی به خبرنگار ایرنا، تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بسته‌اند.

این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.

افراد مهاجم به حرم شاه چراغ بعد ار درگیری با پلیس ایران دستگیر شدند.

المیادین گفته است که مهاجمان غیر ایرانی بوده اند

گروه تروریستی تکفیری داعش این عملیات تروریستی را برعهده گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.