کد خبر : 15203
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 14:36

رهبر جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های اسلامی خواست «حداقل برای یک مدت محدود» با اسرائیل قطع رابطه کنند

رهبر جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های اسلامی خواست «حداقل برای یک مدت محدود» با اسرائیل قطع رابطه کنند
آیت الله خامنه‌ای طی یک سخنرانی در جمع فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، اقدامات دولت‌های اسلامی نسبت به محکوم کردن اسرائیل را «قابل قبول» ندانست و از آنها خواست مانع «رسیدن انرژی و کالا» به اسرائیل شوند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  رسانه‌های ایران، رهبر جمهوری اسلامی ایران پیشتر در سخنانی ۱۰ آبان در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران گفته بود که «باید بمباران غزه فورا قطع» و «راه صدور نفت و کالا» نیز به اسرائیل بسته شود.

به گزارش العربیه، از آغاز جنگ میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در هفتم اکتبر در پی حمله غافلگیرانه حماس به شهرک‌ها و پایگاه‌های اسرائیل در مناطق پیرامون غزه، سطح تهدیدات و برخی حملات ایذایی از سوی گروه‌ها و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به ویژه در عراق، سوریه، لبنان و یمن شدت یافته است.

با توجه به تشدید تنش‌ها بسیاری از کشورهای غربی و تحلیل‌گران درباره احتمال گسترش دامنه جنگ جاری در غزه و خطر تبدیل شدن آن به جنگ منطقه‌ای گسترده‌ هشدار می‌دهند.

با این حال، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اخیرا در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد که ایران برای اجتناب از درگیر شدن در جنگی بزرگ با آمریکا از ورود به جنگ غزه خودداری کرده است. به گفته او اسرائیل امیدوار بود که ایران درگیر جنگ غزه شود تا وارد رویارویی با آمریکا بشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.