کد خبر : 12499
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 16:00

ربایش شهروندان غیرنظامی سوری توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی

ربایش شهروندان غیرنظامی سوری توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی
سه شهروند غیرنظامی سوریه توسط نیروهای نظامی آمریکا، ربوده شدند.
به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ابنا، منابع رسانه ای از هلی برن اشغالگران آمریکایی در حومه دیرالزور در شرق سوریه و ربودن شماری از شهروندان سوری خبر دادند.
براساس این گزارش، نیروهای اشغالگر آمریکایی طی یک عملیات هوایی که صبح امروز جمعه با مشارکت شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» در شهرک جدید «عکیدات» در حومه شرقی دیرالزور انجام دادند، تعدادی از مردم سوریه را ربودند.

به گفته اهالی، بالگردهای ارتش آمریکا وارد شهرک شدند و پس از عملیات هلی‌برن، نظامیان اشغالگر شروع به تیراندازی بی هدف به سمت منازل و مزارع کردند. آن‌ها سپس روستا را محاصره کرده و نظامیان آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد وارد تعدادی از خانه‌ها شدند و سه نفر را بازداشت کردند.

از سال ۲۰۱۴ آمریکا به بهانه مقابله با  تروریسم، در قالب ائتلافی بین المللی به اصلاح ائتلاف ضد داعش بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرد  و از عناصر جدایی طلب حمایت تسلیحاتی و سیاسی کرد و نتیجه آن این شد که بخش بزرگی از سوریه هم اکنون تحت اشغال آمریکا و یا عناصر تجزیه طلب قرار دارد.

دولت سوریه بارها این اقدام آمریکا را محکوم کرده و خواستار خروج نظامیان اشغالگر آمریکا شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین سال ریاست جمهوری خود بعد از آنکه از خروج نیروهای آمریکا از سوریه عقب نشینی کرد، به صراحت گفت که حضور ما در آنجا برای نفت است. براساس آمار دولتی سوریه، ماهیانه سه میلیون بشه نفت سوریه از سوی متحدان آمریکا غارت می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.