کد خبر : 14353
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 13:04

راهپیمایی حمایت از عملیات طوفان الاقصی در نیویورک

راهپیمایی حمایت از عملیات طوفان الاقصی در نیویورک
صد‌ها نفر از مردم نیویورک در حمایت از  عملیات طوفان الاقصی  توسط جنبش حماس و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تجمع و راهپیمایی برپا کردند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛، این مراسم با عنوان” همه برای فلسطین” و از میدان تایمز در منطقه منهتن نیویورک آغاز شد و سپس تجمع کنندگان به سمت سازمان ملل متحد راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی حاضران با در دست داشتن دست نوشته‌هایی جنایات رژیم صهیونیستی را بر ضد مردم فلسطین محکوم و اعلام کردندکه ریشه مشکلات کنونیدر سرزمین‌ها اشغالی، سال‌های طولانی اشغالگری و نژادپرستی صهیونیست‌ها برضد مردم مظلوم فلسطین است.

شماری از راهپیمایان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در نیویورک، بر حمایت خود از مردم فلسطین تاکید و ضمن تجلیل اقدام غافلگیرانه و شجاعانه رزمندگان حماس، این کار را حق قانونی و انسانی مردم فلسطین و برای احقاق حق خود توصیف کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه سحرگاه روز شنبه حمله‌ای غافلگیرکننده به نام طوفان الاقصی را علیه اسرائیل غاز کردند.

 

 

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند، بیش از ۲۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل پرتاب شده و شهر بیت‌المقدس هم هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شود.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات «پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری» است. جنبش حماس از ۱۶ سال پیش تاکنون کنترل نوار غزه را در دست دارد.

اسرائیل جنبش حماس را متهم کرده که عملیاتی «ترکیبی» همراه با پرتاب راکت و نفوذ به داخل خاک این کشور را آغاز کرده است.

این عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.