کد خبر : 20233
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 9:03

راستی آزمایی حرف های بخشدار فشافویه در مورد عدم کمبود آب در فشافویه+ ویدئو

راستی آزمایی حرف های بخشدار فشافویه در مورد عدم کمبود آب در فشافویه+ ویدئو
بخشدار فشافویه در هفته اخبر گفته که بخش فشافویه  از جهت منابع آبی  مشکلی ندارد  و در حوزه منابع آبی که باید شهر را و روستاها رو پوشش بده به هیچ عنوان مشکل نداریم  

به گزارش کلینی نیوز، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری فرماندار شهرستان ری در ۲۰ مرداد ماه  در بازدیدی از بخش فشافویه  nذر جلسه مدیران محلی بخش فشافویه گفته  بود که  بخش آبرسانی در شهرحسن آباد و بخش فشافویه این مسئله حادتر و مقرر شده است که برق چاه هایی که آب شرب را تامین می کند قطع نشود .

وی در ادامه با اشاره به شناسایی چاههای جدید افزود: مقرر شده است ظرف ۴۸ساعت آینده ۲چاهی که مربوط به بخش خصوصی است، شناسایی شده و کیفیت سنجی بشود و وارد مدار خط انتقال آب شهر حسن آباد و بخش فشافویه قرار گیرد.

یک هفته از وعده های فرماندار شهرستان ری گذشته بود که در فضای مجازی تلگرام  شهروندان شهر حسن آباد نوشتند:والله چند روز پیش کفتند تا ۴۸ ساعت اینده با تزریق اب دوحلقه چاه شخصی به لوله کشی شهری مشکل حل خواهد شد.انگار راه حل ها مقطعی و کوتاه مدت هست

قاسم در ادامه می نویسد:بنظرم راحت ترین راه برگردیم به سالیان سال قبل یه تانکر تو خونه بزاریم و ذخیره کنیم
با پیش بینی،کم بارشی پاییز و مدت زمان طولانی دوره بی بارشی شاید راحت ترین کار باشه.

kolayninews 1

با اوج گرفتن اعتراضات آقای هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در مصاحبه با پایگاه پیام رسان امید فشافویه  نردیک به بسیج شیخ کلینی گفت که بخش فشافویه  از جهت منابع آبی مشکلی ندارد یعنی ما در حوزه منابع آبی که باید شهر را و روستاها رو پوشش بده به هیچ عنوان مشکل نداریم و الحمدالله منابع آبی خوبی رو در اختیار داریم.

بخشدار فشافویه علل کمبود آب را به آب فروشی در بخش فشافویه معرفی کرد و افزود:تعدادی از مراکز رو داریم داخل شهر که آب تصفیه دارند می فروشند فکر می‌کنم بیست و خورده‌ای مرکزی که توی شهر هستند یه حجم زیادی از منابع آبی ما رو دارن از شبکه می‌فروشن و اونجوری که من پیگیری کردم مجوزی هم ندارند یعنی قرار شده الان با این افراد برخورد بشود.

این نکته قابل توجه هست که به علت کیفیت آب شرب شهر حسن آباد، شهروندان یا اقدام به خرید دستگاه تصفیه می کنند و یا اینکه از فروشندگان آب تصفیه بیست لیتر آب  را به قیمت یک صد هزار ریال خریداری می کنند.

آقای حسین خانی در ادامه افزود: چرا که به همین راحتی آبی که باید در اختیار مردم قرار بگیره داره میره توی واحدهای صنعتی میره در واحدهای در واقع تولیدی که توی بخش مستقر هستند و واقعاً این اجحاف به مردم که آب شرب شهر رو ما بخوایم خارج از شهر بخوایم در واقع ببریم.

گفتنی است، بخش فشافویه یک بخش کشاورزی صنعتی است که با احداث مجتمع صنعتی خدماتی شمس آباد با بیش از ۱۸ هزار شاغل فعال در این مجتمع صنعتی ، احداث فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و ساکن شدن بخشی از کارکنان آن در شهر حسن آباد، احداث بزرگ ترین ندامتگاه استات تهران با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار زندانی به عنوان یکی ازمعضلات بخش فشافویه در کمبود آب بشمار می رود.

در جلسه مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری فرماندار شهرستان ری با میدران بخش فشافویه هیچ اشاره ای مستقیمی به این دو مرکز بزرگ که در مجاورت شهر حسن آباد قرار گرفته است نشده است.

حجت الاسلام امیری در خطبه نماز جمعه شهر حسن آباد بدون اشاره به کمیود آب گفت: مسئولین هم آمدن اینجا بالاخره حالا هر طور شده یه مقداری مسئله آب بهتر شد حالا بالاخره تو بعضی مناطق قطعی آب کمتر شده منم هر شب دارم پیگیری می‌کنم چند جا هم هست که یه مقداری مشکل داره اونم به زودی انشالله برطرف میشه

پایگاه فشافویه نیوز نزدیک به دفتر امام جمعه شهر حسن آباد در پستی  در مورد کم آبی نوشت:حجت الاسلام سید حسین امیری امام جمعه فشافویه
آقای استاندار بنده شما را نیروی جهادی دیدم و قدم رنجه کنید ،بدبختی این روزهای مردم را در رابطه با کم آبی بصورت میدانی رصد کنید و این حق مردم نیست که در دل پایتخت از کمترین امکانات بی بهره هستند .

kolayninews 2

قاسم یکی ازمدیران کانال زادگاه من می نویسد:بخشدار حسن آباد مثل بقیه مدیران قبلی برای یک مدت کوتاهی در این منطقه آمده و چندین ماه پیش قرار بود که جا به جا شود ، این مشکل بی آبی منطقه هم برای دیروز و امروز نیست که به این بنده خدا ربطش دهیم ، سال های سال این مشکل بوده و هست و خواهد بود ، اما هجوم و حمله ای که می شود برای این است که تا چند وقت دیگر که ایشان جا به جا شدند عده ای این حرکت رو قدرتنمایی خودشون بدانند و از این نمد کلاهی برای سر خود درست کنند ، حالا اگر این بنده خدا چند ماه پیش قبل از فوت آقای رییسی جا به جا شده بود مقصر این بی آبی چه کسی بود ؟ وقتی که ماه آینده مثل آقای محبوبی که هفته آینده جا به جا می شود ایشان هم جای دیگری مشغول به خدمت شد مشکل آب شهر ما حل می شود ؟
زیر ساخت منطقه ما سال ها ست که مشکل دارد و به شخص مربوط نیست ، باید اصولی درست شود ، بازیچه دست کسانی که دارای اطلاعات و رانت های اطلاعاتی هستیم نشویم ، آقای بخشدار چندین ماه پیش قرار بود که از این منطقه برود و بخشدار جدید بیایید که کمی تاخیر افتاد ، اونایی که می دانند در حال جو سازی هستند که ما بخشدار رو عوض کردیم.

kolayninews 3

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار سابق ویژه شهرستان ری در ۱۱ خردادماه سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد مشکل آب اهالی حسن آباد فشافویه گفته بود که در این منطقه آب سطحی نداریم و در بحث سفره‌های زیرزمینی دچار کمبود آب شده‌ایم که با اجرای طرح کوتاه مدت این مشکل به زودی رفع می‌شود.

وی ۲۰ خرداد سال ۹۹ ۱۳هم در آئین تودیع و معارفه شهردار کهریزک با بیان اینکه آب سطحی و با کیفیت و گوارا باید در اختیار مردم شهرستان ری قرار گیرد، اظهار کرد: پروژه انتقال آب شرب از سد ماملو تا بخش فشافویه انجام می‌شود و با توجه به هزینه سنگینی که متحمل می‌شویم باید تمامی دستگاه‌ها برای اجرای خط انتقال آب شرب فعالیت کنند.

وی افزود: مطالعات این طرح از رینگ قمر بنی هاشم تا زندان تهران بزرگ انجام شده که در طول مسیر از شهرهای تهران، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد عبور می‌کند و با اجرای این پروژه مشکل آب روستاهای شهرستان ری در بخش‌های جنوبی از نظر کیفیت و کمیت برطرف خواهد شد.

حسن حقیقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران – شهرری در ۲۰ تیر ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که اتصال آب بخش حسن‌آباد فشافویه در دستور کار قرار دارد که براساس برنامه زمان‌بندی تا ۲ سال آینده از طریق رینگ آب‌رسانی تهران اجرا خواهد شد.

این طرح در میدان میوه و تره‌بار تهران و مسیر ۶۰ کیلومتری آزادراه تهران ـ قم با خط لوله ۸۰۰ میلی‌متری اجرا خواهد شد.

قرار بود، با انتقال آب از سد ماملو به بخش فشافویه مشکل کمبود آب بخش فشافویه با انشعاب گیری از سد ماملو و انتقال آب از تهران به طور کامل و برای همیشه برطرف خواهد شد. مشخص نیست چرا از دستور کار فرمانداری شهرستان خارج شده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.