کد خبر : 705
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 8:32

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا می گوید:

رابرت مالی: توافق هسته‌ای با ایران بدون آزادی زندانیان آمریکایی بعید است

رابرت مالی: توافق هسته‌ای با ایران بدون آزادی زندانیان آمریکایی بعید است
مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت بعید است آمریکا به توافقی با ایران برسد، مگر این که چهار شهروند آمریکایی "گروگان" گرفته شده در ایران آزاد شوند. به گفته او مذاکرات غیرمستقیم با ایران در هر دو زمینه است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) در مصاحبه با رویترز گفت: «تصور بازگشت به توافق هسته‌ای برای ما بسیار دشوار است در حالی که چهار آمریکایی بی‌گناه در گروگان ایران هستند.»

به گفته او آمریکا در حال مذاکره غیرمستقیم با ایران درباره توافق هسته‌ای و همچنین “برای اطمینان از آزادی گروگان‌های خود” است.
وی افزود: «بنابراین در حالی که ما به طور غیرمستقیم با ایران در مورد پرونده هسته‌ای مذاکره می‌کنیم، به طور غیرمستقیم با آنها داریم گفتگو می‌کنیم تا از آزادی گروگان‌هایمان اطمینان حاصل کنیم».

مالی در پاسخ به این سوال که آیا ایران و ایالات متحده ممکن است مستقیماً مذاکره کنند، گفت: “ما چیزی در این زمینه نشنیده ایم اما از آن استقبال می کنیم.”

به نوشته رویترز، چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران شامل سیامک نمازی تاجر ایرانی-آمریکایی ۵۰ ساله و پدرش باقر ۸۵ ساله هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.