کد خبر : 9591
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 23:01

حمیدرضا صیدمحمدی

رئیس پارلمان عراق:حضور پ ک ک در عراق دلیل بحران آب است

رئیس پارلمان عراق:حضور پ ک ک در عراق دلیل بحران آب است
رئیس پارلمان عراق با تاکید بر ضرورت ایجاد راه حل، نسبت به تشدید حملات ایران و ترکیه به خاک عراق هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز، الحلبوسی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی عراق با تاکید بر اینکه اگر راه حلی برای بمباران عراق توسط ترکیه و ایران به دست نیاوریم، مشکل عمیق‌تر خواهد شد، گفت: راه‌حل های سیاسی برای حل مشکلات با دیگر کشورها و توقف حملاتی که متوجه کشورمان می شود بسیار ضروری است.

شبکه تلویزیونی “رووداو” در اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود، فرماندار منطقه “کویسنجق” از حمله موشکی به دفتر “حزب دموکرات کردستان ایران” در این منطقه در شمال اربیل در صبح روز دوشنبه ۲۳ آبان (۱۴ نوامبر) خبر داده است.

منابع کرد همچنین گزارش داده‌اند که مقر “حزب کومله کردستان ایران” و “کوملە زحمتکشان کردستان” در منطقه “زرگویز” استان سلیمانیه نیز هدف حمله سه پهپاد قرار گرفته‌اند.

سردار اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه با اشاره به هدف قرار دادن مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: هم با پهپادهای انتحاری، هم با پهپادهای رزمی و هم با موشک مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی را هدف قرار دادیم و دقیقاً همه اهدافی را که شناسایی کردیم مورد هدف قرار دادیم.

سپاه پاسداران دوم مهر ماه نیز مناطقی در اقلیم کردستان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده بود. در آن زمان هم سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حملات مواضع “گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی” در اقلیم شمال عراق را هدف قرار داده است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران گفته بود که این حملات تا «رفع تهدید» و «خلع سلاح احزاب کرد ایرانی» که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند، ادامه خواهد داشت .

سپاه پاسداران ایران تاکنون ۴ بار مقرهای احزاب کرد ایرانی مخالف دولت این کشور را هدف حملات پهپادی و موشکی قرار داده است.

الحلبوسی با تاکید بر اینکه ما به راه حل های سیاسی نیاز داریم و حضور شبه نظامیان مسلح پ.ک.ک در خاک عراق پذیرفتنی نیست.

به نوشته میدل ایست، رئیس پارلمان عراق ادامه داد: مشکل پیچیده است و ما باید ابتدا کشور را از عاملان بحران (حزب کارگران) پاکسازی کنیم و سپس از هجوم دیگران به کشور جلوگیری کنیم. ما نیاز به گفتگو با ترکیه داریم تا بدانیم که چه داریم و چه بدهکاریم، و نیز با ایران و دیگر کشورها تا مشخص کنیم که چه داریم و چه بدهکاریم. بنابراین ما به راه حل های سیاسی برای شرایط داخلی و خارجی نیاز داریم و این گفتگو همواره با ایران و ترکیه در حال انجام است.

اقلیم کردستان عراق در معرض بمباران مداوم هواپیماها و توپخانه های ایران و ترکیه قرار دارد و مقرهای گروه های کرد مخالف ایران و ترکیه را مورد هدف قرار می دهد.

در خاتمه گفتنی است که تهران بمباران موشکی و پهپادی خود را در مناطقی در شمال عراق که احزاب و سازمان های اپوزیسیون  تجزیه طلب کرد ایرانی در آن مستقر هستند، تشدید کرده است.

همچنین ترکیه بمباران مواضع پ.ک.ک را، که آنکارا آن را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌کند، در شمال عراق تشدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.