کد خبر : 15619
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 13:13

حمیدرضا دهقان

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه هزینه مراسم سالگرد پدر خود را صرف آزادی ۲۲ زندانی مالی کرد

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه هزینه مراسم سالگرد پدر خود را صرف آزادی ۲۲ زندانی مالی کرد
رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه هزینه برگزاری مراسم سالگرد درگذشت پدر خود را صرف آزادی ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد کرد.

به گزارش کلینی نیوز، در شرایطی که صدها میلیون تومان برای مراسم تجملاتی ختم در این شهر هزینه می شود، افرادی هم هستند که این اتفاق را به گونه ای دیگر برای متوفی و تسکین دل داغدار خود رقم می زنند.

به گزارش روابط عمومی بخشداری فشافویه، حسین بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه در اقدامی خداپسندانه، هزینه برگزاری مراسم سالگرد درگذشت ابوی خود به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان را صرف آزادی ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد کرد.

به گفته یک کارشناس مذهبی، «اموات در دین اسلام همچون افراد زنده دارای احترام ویژه ای هستند و هنگام فوت آنها باید آداب خاصی برای شب اول قبر و جهان آخرت شان، رعایت کرد.»

حمید فتاحی، معتقداست «مراسمات یادبودی مثل سوم، هفتم، چهلم و… در قالب دستورات اسلام ذکر نشده و صرفا اربعین امام حسین (ع) در روایات آمده‌است.

فلسفه برگزاری چنین مراسمی، یادبود میت و تسلی دادن به بازماندگان است و قطعا برگزاری مراسم همراه با تجملات و اسراف، هیچگونه سود معنوی برای متوفی و بازماندگانش ندارد. آنچه منجر به تسلی خاطر بازماندگان می شود، یک آغوش گرم، تسلیتی از عمق جان، ختم قرآن و روضه خوانی برای اهل بیت است که ثواب آن نیز می تواند هدیه به روح متوفی بشود.»

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دین اسلام با درآمیختن آداب اسلامی با خرافات بسیار مبارزه کرده است، ادامه می دهد: «متاسفانه برخی از اتفاقاتی که در حال حاضر در این مراسمات رقم می خورد، از جمله استفاده از سبدهای گل گرانقیمت و تجملات مختلف، سنخیتی با دین اسلام ندارد و به جای چنین کارهایی می توان اقدامات خیرخواهانه ای انجام داد که روح و جسم متوفی و بازماندگان هر دو در آرامش و آسایش قرار بگیرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.