کد خبر : 9500
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 20:47

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی اسرائیل وارد بحرین شد

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی اسرائیل وارد بحرین شد
رئیس جمهور اسرائیل وارد منامه پایتخت بحرین شد. این اولین سفر یک مقام اسرائیل به بحرین است. اسحاق هرتسوگ پس از بحرین به امارات متحده عربی می‌رود.

به گزارش کلینی نیوز، بحرین اولین مقصد سفر دوروزه هرتسوگ به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.رئیس جمهور اسرائیل در فرودگاه منامه مورد استقبال وزیر خارجه بحرین و مامور ویژه این کشور در امور اسرائیل قرار گرفت.

هرتسوگ را در این سفر یک هیأت صنعتی و تجاری همراهی می‌کنند. این اولین سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به بحرین است.رئیس جمهور اسرائیل پیش از این سفر از آن به عنوان “یک قدم تاریخی دیگر در روابط میان اعراب و اسرائیل” نام برد و هدف آن را بیش از هرچیز “پیام صلح در منطقه” دانست. هرتسوگ همچنین با اشاره به امضای توافق ابراهیم با چند کشور عربی، ابراز امیدواری کرد که کشورهای بیشتر و بیشتری به چرخه صلح با اسرائیل بپیوندند.

توافق ابراهیم به ابتکار دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا میان اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین امضا شد.نمایندگانی از سازمان نوآوری اسرائیل، استارت‌اپ مرکزی ملی، موسسه صادرات اسرائیل و دیگر مقامات تجاری، هرتسوگ را در این سفر همراهی می‌کنند.

هرتسوگ روز دوشنبه به امارات متحده عربی رفته و با محمد بن‌زاید آل نهیان حاکم ابوظبی دیدار خواهد کرد. در جریان این ملاقات دو کشور درباره همکاری در فضا با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد.هرتسوگ همچنین در فوروم فضایی ابوظبی، مجمعی درباره سیاست اکتشاف فضایی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز در آن حضور خواهد داشت، شرکت خواهد کرد.

به گزارش شبکه العالم، پیش از ورود هرتسوگ به بحرین مردم این کشور در اعتراض به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر با برگزاری تظاهرات، تاکید کردند که کشور بحرین با قدس و فلسطین ارتباط لاینفک دارد.

تظاهرات مردم بحرین در شهرها و مناطق مختلف این کشور برگزار شد. تظاهرکنندگان پرچم فلسطین در دست داشتند و شعارهایی در مخالفت با سفر رییس رژیم صهیونیستی به منامه سر می دادند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، روحانی بحرینی در آستانه سفر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به بحرین، در توئیتی این سفر را شوم و مایه شرمساری توصیف کرد. وی گفت: عادی سازی خیانت است و هتک حرمت رئیس رژیم صهیونیستی به سرزمین بحرین ننگی است که مردم شریف ما تحمل آن را ندارند.

جمعیت وفاق، جنبش آزادگان بحرین، جریان وفا، جمعیت عمل اسلامی، ائتلاف ۱۴ فوریه و جنبش آزادی و دموکراسی نیز با صدور بیانیه ای، مخالفت شدید خود را اعلام و سفر رئیس رژیم اشغالگر به بحرین را محکوم کردند.

نیروهای بحرینی این دیدار شوم را تحریک احساسات اعراب، مسلمانان، مسیحیان و همه آزادگان جهان دانستند. همچنین تاکید کردند که این سفر بیانگر میزان انزوای رژیم بحرین است.

علاوه بر اقدام دو روز پیش رزیم صهیونیستی مبنی بر اعدام “عمار حمدی مفلح” جوان فلسطینی، نظامیان اسراییلی در ساعات اولیه بامداد امروز برای تحریک فلسطینیان و تشدید حملات چندین نقطه در نوار غزه را بمباران کردند. و این علاوه بر تاریخ سیاه و جنایتکارانه این رژیم علیه فلسطینیان در طول دوران اشغال خاک فلسطین است.

عادی سازی رژیم بحرین و برخی دیگر از رژیم های عربی و اسلامی با صهیونیست ها، امروز، با سفر رئیس رژیم اشغالگر به بحرین و دیدار وی با ملک حمد به اوج خود رسید که نشاندهنده از پشت خنجر زدن به ملت فلسطین و تشویق رژیم صهیونیستی به انجام جنایتهای بیشتر علیه فلسطینیان است.

به نوشته میدل ایست، طی روزهای اخیر تظاهرات گسترده‌ای در بحرین در اعتراض به سفر هرتزوگ به این کشور برگزار شده است.

در ماه ژانویه نیز هرتسوگ در سفری دوروزه به ابوظبی و دبی رفته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.