کد خبر : 14835
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 17:10

رئیس جمهور ترکیه:اسرائیل بدون حمایت غرب ۳ روز هم دوام نمی آورد

رئیس جمهور ترکیه:اسرائیل بدون حمایت غرب ۳ روز هم دوام نمی آورد
رئیس جمهور ترکیه با بيان اينكه اسرائیل بدون حمایت غرب سه روز هم دوام نمی آورد گفت که در حال انجام مقدمات لازم برای اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی در برابر جهانیان هستیم.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  «الجزیره» رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در تظاهرات همبستگی مردم فلسطین با غزه در استانبول گفت: به خاطر غزه بسیار اندوهگین هستیم، بعضی حماس و اسرائیل را برابر می‌دانند.

وی با بیان اینکه تجمع امروز ما در اینجا برای همبستگی با عزیزانمان در غزه است، افزود: تنها به محکومیت کشتارهای غزه بسنده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اسرائیل از سخنان من که گفته بودم حماس تروریست نیست به خشم آمده است؛ مجددا تاکید می‌کنم که حماس آنگونه که برخی ادعا می‌کنند، جنبشی تروریستی نیست.

وی افزود: برخی سیاستمداران در داخل کشور هستند که متاسفانه حماس را به نتانیاهو واگذار کردند و گفتند که حماس یک گروه تروریستی است. آنهایی که به این افراد رای دادند باید خوب فکر کنند. یک سده پیش غزه بخشی از خاک سرزمینمان بود و ما ۵۳ شهید از غزه در جنگ چاناک قلعه داریم.

اردوغان همچنین گفت: اسرائیل چگونه به این منطقه آمده؟ اسرائیل دولتی اشغالگر است و غرب پشتیبان و مدیون آن است اما ترکیه اینگونه نیست.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: آنانکه برای اوکراین اشک تمساح می‌ریختند، اکنون در برابر کشتار مردم غزه سکوت کرده‌اند.

اردوغان گفت: در حال انجام مقدمات لازم برای اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی در برابر جهانیان هستیم.

وی ادامه داد: اسرائیل در تاریکی در غزه قتل عام و فکر می کند که جهان از آن خبر نخواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه غرب بزرگترین مسئول کشتار در غزه است، افزود: به غرب می گویم آیا بار دیگر خواهان جنگ های صلیبی هستید؟ اگر به دنبال آنید، پس بدانید که این ملت نمرده است.

وی بیان داشت: سیاستمداران و رسانه ها در غرب در آماده باش هستند تا قتل عام کودکان، زنان و مردم بی گناه در غزه را مشروع جلوه دهند، در حالی که اسرائیل مرتکب جنایات جنگی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.