کد خبر : 12423
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 14:52

رئیس ام‌آی۶ انگلیس:هوش مصنوعی دنیای جاسوسی را تغییر می‌دهد

رئیس ام‌آی۶ انگلیس:هوش مصنوعی دنیای جاسوسی را تغییر می‌دهد
رئیس آژانس اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی۶) در اظهاراتی که روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه منتشر شد، اعلام کرد: جاسوسان بریتانیایی از هوش مصنوعی برای جاسوسی در جنگ اوکراین استفاده می‌کنند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریچارد مور، رئیس آژانس اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی۶) در یاداشت‌هایی که پیشتر توسط دولت بریتانیا منتشر شده، می‌گوید: «هوش مصنوعی اطلاعات را بی‌نهایت در دسترس‌ قرار می‌دهد و برخی پرسیده‌اند که آیا سرویس‌های اطلاعاتی مانند من را از کار می‌اندازد یا خیر.»

او به پرسش خود اینگونه پاسخ می‌دهد: «در واقع، احتمالاً برعکس است. زیرا هر چه هوش مصنوعی در اقیانوس منابع پیش می‌رود، ارزش بیشتری در کشف رازهایی که خارج از دسترس آن است، وجود خواهد داشت.»

ریچارد مور، رئیس آژانس اطلاعات خارجی بریتانیا، قرار است در پراگ، در مورد تهدیدات رو به رشد روسیه و ایران برای غرب، سخنرانی کرده و اشاره کند که همچنان «عامل انسانی» در دوران تکامل سریع هوش مصنوعی، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس ام‌‌آی۶ گفته است که کارکنانش در آژانس اطلاعات خارجی بریتانیا «با ترکیب مهارت‌های خود با هوش مصنوعی در حال شناسایی و مختل کردن جبهه روسیه علیه اوکراین هستند.»

او که قبلاً هشدار داده بود غرب در حال عقب افتادن از رقبای خود در رقابت هوش مصنوعی است تاکید کرد هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین جاسوسان انسانی شود و گفت که استفاده از «عامل انسانی» در عصر تکنولوژی همچنان حیاتی است.

صحبت علنی در مورد جاسوسی هنوز برای سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا موضوع جدیدی است. دولت تا سال ۱۹۹۲ حتی از تایید وجود ام‌آی۶ خودداری کرده بود و سخنرانی‌های عمومی رهبران آن به ندرت انجام می‌شود.

به گزارش یورنیوز، ریچارد مور، رئیس آژانس اطلاعاتی بریتانیا موسوم به ام‌‌آی۶ می‌گوید جاسوسان بریتانیایی از هوش مصنوعی برای ممانعت از عرضه تسلیحات به روسیه استفاده می‌کنند.

درخواست همکاری از شهروندان روسیه برای جاسوسی در ام‌‌آی۶

او در بخش دیگری از سخنانش همکاری برخی از شهروندان روسیه با این سازمان را از زمان شروع جنگ اوکراین تایید کرد و از روس‌های ناراضی از جنگ خواست به آن‌ها بپیوندند و گفت: «درها ام‌‌آی۶( آژانس اطلاعاتی انگلیس) همیشه به روی روس‌هایی که می‌خواهد برای پایان دادن به خونریزی با ما همکاری کنند باز است.»

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.