کد خبر : 16691
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402 - 10:22

دیوید کامرون، ممکن است پس از اعلام آتش‌بس در غزه فلسطین را به رسمیت بشناسیم

دیوید کامرون، ممکن است پس از اعلام آتش‌بس در غزه فلسطین را به رسمیت بشناسیم
برای اینکه لندن کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، رهبران حماس باید غزه را ترک کنند «چرا که با ادامه کنترل غزه توسط مسئولین حوادث 7 اکتبر، نمی‌توان راه حل دوکشوری ایجاد شود.»

به گزارش کلینی نیوز،  دیوید کامرون، وزیرخارجه انگلیس طی اظهاراتی در جریان سفر پنج‌شنبه خود به لبنان با هدف کاهش تنش‌های در منطقه گفت که لندن ممکن است پس از اعلام آتش‌بس در غزه بدون اینکه منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در مورد راه حل دو کشوری باشد، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش العربیه، کامرون در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس» گفت که تا زمانی که حماس در غزه حضور دارد، به رسمیت شناختن کشور فلسطین امکان پذیر نیست، اما ممکن است رسمیت همزمان با مذاکرات رژیم صهیونیستی با رهبران فلسطینی درمورد راه‌ حل دوکشوری، به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط انگلیس صورت گیرد.

او افزود که به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است «چیزی باشد که ما به آن توجه کنیم زیرا این پیشروی به سوی یک راه حل واقع بینانه‌تر خواهد بود و کاری که ما باید انجام دهیم این است که به مردم فلسطین چشم‌اندازی برای آینده‌ای بهتر بدهیم، آینده‌ای که در آن کشوری برای خود داشته باشند.»

کامرون ادامه داد که این مسئله «برای صلح و امنیت طولانی مدت در منطقه بسیار حیاتی است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه گفت که اولین گام برای به رسمیت شناختن فلسطین باید «توقف جنگ» در غزه باشد که در نهایت منجر به «آتش‌بس مستمر و پایدار» خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که برای اینکه لندن کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، رهبران حماس باید غزه را ترک کنند «چرا که با ادامه کنترل غزه توسط مسئولین حوادث ۷ اکتبر، نمی‌توان راه حل دوکشوری ایجاد شود.»

از سوی دیگر، کامرون گفت که کشورش طرحی پیشنهادی برای کاهش تنش در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی ارائه کرده است، جایی که حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی در چهار ماه گذشته تقریباً هر روز به تبادل آتش پرداخته‌اند و نگرانی‌ها از گسترش این مرزها افزایش یافته است.

وزیرخارجه انگلیس گفت که این طرح شامل آموزش نیروهای ارتش لبنان توسط انگلیس برای پرداختن به وظایف امنیتی بیشتر در منطقه مرزی است.

بریتانیا، امریکا و سایر کشورهای غربی از طرح ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در کنار رژیم صهیونیستی به عنوان راه حلی برای پایان نزاع حمایت کردند، اما اعلام کردند که استقلال فلسطین باید در چارچوب توافق مذاکره صورت گیرد.

این در حالی است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون هیچ مذاکره اساسی برای اعمال راه‌ حل دوکشوری صورت نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.