کد خبر : 18343
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 8:25

دیوارنگاره«منجیان»در کاراکاس پایتخت ونزوئلا

دیوارنگاره«منجیان»در کاراکاس پایتخت ونزوئلا
این دیوارنگاره، به زبان اسپانیایی «منجیان» توصیف شده‌اند و به فارسی نوشته شده است: « راه شهدا برگرفته از مکتب انبیا الهی است.»

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، در این نقاشی دیواری از چپ به راست، حمید تقوی‌فر، از فرماندهانشهید سپاه قدس و موسس نیروهای حشد الشعبی در عراق، هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا، سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، عیسی مسیح پیامبر مسیحیان، امام دوازدهم شیعیان، ابومهدی مهندس معاون حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) و شهید رضی موسوی از فرماندهان ایرانی  در سوریه به شهادت رسید، دیده می‌شوند.

در این دیوارنگاره، این افراد به زبان اسپانیایی «منجیان» توصیف شده‌اند و به فارسی نوشته شده است: « راه شهدا برگرفته از مکتب انبیا الهی است.»

دیوارنگاره «منجیان» هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار قلب‌ها قاسم سلیمانی و شهادت جمعی از هم‌وطنان، در تاریخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۲ مراسم رونمایی از تمثال شهید سلیمانی و همچنین دیوارنگاری در مهم‌ترین میدان شهر کاراکاس با نام سیمون بولیوار برگزار شد.

در این مراسم  به احترام شهدای حادثه تروریستی کرمان و گرامیداشت سردار سلیمانی درخواست یک دقیقه سکوت شد.

مشخص نیست که چرا  رسانه حکومتی انگلیس بی بی سی این طرح را بعد از  چهاره ماه خبر رسانی کرده است.

ایران روابط خود را با ونزوئلا «راهبردی» توصیف می‌کند. از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، روابط دو کشور نزدیک‌تر از قبل شد و او و چاوز  رئیس‌جمهور فقبد ونزوئلا چندین بار با هم دیدار کردند.

ونزوئلا در حوزه انرژی در دو دهه گذشته از جمله کشورهایی بوده که در صدر اولویت‌های سیاست خارجی ایران قرار داشته است.

ایران و ونزوئلا چندین قرارداد همکاری در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی با یکدیگر دارند

در سال ۱۳۹۸ بدلیل تحریم های اقتصادی آمریکا علیه  کشور ونزوئلا، ایران اقدام به صادرات بنزبن تولید شده در ایران، ۲۳۸ میلیون لیتر بنزین به ونزوئلا ثابت کرد که ظرفیت بسیار زیادی در این خصوص دارد.

گفتنی است، ذخایر نفتی کشور ونزوئلا به قدری زیاد است که این کشور روزانه ظرفیت تولید ۱.۳ میلیون بشکه بنزین دارد، اما اخیرا ظرفیت تولید بنزین در ونزوئلا به دلایل مختلف ۱۰ درصد کاهش یافت به طوری که هزار و ۸۰۰ پمپ بنزین در این کشور تعطیل شد.

کاهش تولید بنزین در کشور ونزوئلا دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن تحریم‌های آمریکا بر علیه این کشور است، به طوری که قیمت هر لیتر بنزین در بازار‌های آزاد این کشور بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ برابر گران شده بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.