کد خبر : 14400
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 9:12

دیده‌بان حقوق بشر: اظهارات وزیر دفاع اسرائیل دعوت به ارتکاب جرائم جنگی است

دیده‌بان حقوق بشر: اظهارات وزیر دفاع اسرائیل دعوت به ارتکاب جرائم جنگی است
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که اظهارات یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل درخصوص فلسطینیان، دعوت به ارتکاب جرائم جنگی است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از آناتولی، گالانت روز گذشته گفته بود که غزه را کاملا محاصره می کنیم، نه برق، نه غذا، نه آب و نه سوخت، همه چیز بسته است، ما با حیوانات انسان نما می جنگیم و براساس آن برخورد می کنیم.

این سازمان حقوقی که مرکز آن نیویورک است، این اظهارات گالانت را نفرت آمیز توصیف کرد.

سازمان مذکور از دیوان بین المللی دادگستری خواست اظهارات وزیر دفاع اسرائیل را رصد کند و از مجازات جمعی فلسطینیان از طریق قطع برق، آب، غذا و سوخت انتقاد کرد.

اسرائیل از سال ۲۰۰۶، غزه را محاصره کرده است و از روز شنبه نیز همه گذرگاه های خود را بسته و برق، آب، سوخت و مواد غذایی را قطع کرده است.

سازمان ملل : محاصره کامل غزه ممنوع است

ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت اعمال محاصره‌هایی که جان غیرنظامیان را با محروم کردن آن‌ها از کالا‌های ضروری برای بقای آن‌ها به خطر می‌اندازد، طبق قوانین بشر دوستانه بین المللی ممنوع است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه سحرگاه روز شنبه حمله‌ای غافلگیرکننده به نام طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند، بیش از ۲۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل پرتاب شده و شهر بیت‌المقدس هم هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شود.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات «پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری» است. جنبش حماس از ۱۶ سال پیش تاکنون کنترل نوار غزه را در دست دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.