کد خبر : 14515
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 13:42

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی
وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر دوره‌ای خود به منطقه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان، پایتخت اردن دیدار کرد.

به گزارش کلینی نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه در جریان سفر دوره‌ای خود به سرزمین‌های اشغالی، اردن، مصر، امارات، عربستان و قطر، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان، پایتخت اردن دیدار کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با بلینکن گفت: ما نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه به دلیل توقف خدمات بشردوستانه هشدار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز گفت: محمود عباس در چارچوب تلاش مشترک اردن و فلسطین امروز در امان پایتخت اردن با عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرد.

دیدار آقای بلینکن با محمود عباس در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطینی در سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری (شرق اورشلیم) مستقر است.

جنبش  حماس کنترل سرزمین‌های فلسطینی در غزه را بر عهده دارد.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.