کد خبر : 18895
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 14:35

دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب ایران

دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب ایران
آیت الله خامنه ای:غربی‌ها و دنباله‌های آنها در منطقه قصد داشتند با جنگی که علیه سوریه به راه انداختند، نظام سیاسی این کشور را ساقط و سوریه را از معادلات منطقه حذف کنند اما موفق نشدند و اینک نیز قصد دارند با شیوه‌های دیگر و از جمله وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند.

به گزارش‌ کلینی نیوز به نقل از  رسانه‌های ایران، بشار اسد در این دیدار گفت: «روابط ایران و سوریه روابطی راهبردی است که تحت هدایت‌های جنابعالی پیش می‌رود و در راس اجرای آن، رئیسی و امیرعبداللهیان بودند.»

 آیت‌الله خامنه‌ای، تقویت ارتباطات ایران و سوریه را از لحاظ اینکه دو کشور از ارکان محور مقاومت هستند، مهم ارزیابی کردند و گفتند: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری «جبهه مقاومت و ایستادگی» شکل گرفت و این هویت همواره به وحدت ملی سوریه نیز کمک کرده است.

آیت الله خامنه‌ای نیز در این دیدار گفت: «غربی‌ها و دنباله‌های آنها در منطقه قصد داشتند، نظام سیاسی سوریه را ساقط و این کشور را از معادلات منطقه حذف کنند اما موفق نشدند و اینک نیز قصد دارند با شیوه‌های دیگر و از جمله وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین خواستار «افزایش همکاری‌ها با سوریه» به دلیل «فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا به ایران و سوریه» شد.

آقای «بشار اسد» همچنین بدر این دیداربا اشاره به موضوع مقاومت در منطقه گفت: بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، خط مقاومت در منطقه پیشرفت کرده و اکنون به یک رویکرد  اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه موضع ما همواره این بوده که هرگونه عقب‌نشینی در مقابل غرب موجب پیشروی آنها خواهد شد، تأکید کرد: من چند سال پیش اعلام کردم که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است و این موضوع اکنون برای مردم سوریه بسیار واضح و روشن است و قضایای اخیر غزه و پیروزی‌های مقاومت نیز این موضوع را برای مردم منطقه اثبات کرد و نشان داد که مقاومت یک اصل است.

آقای «بشار اسد» از رهبر انقلاب به دلیل نقش بارز و مهم در حمایت از مقاومت در منطقه و همچنین به دلیل حمایت از سوریه در همه زمینه‌ها، تشکر و قدردانی کرد.

این دیدار که به منظور ابراز تسلیت اسد برای شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی انجام شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.