کد خبر : 4467
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 13:44

دیدار دوستانه ایران و اروگوئه هم لغو شد

دیدار دوستانه ایران و اروگوئه هم لغو شد
سومین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران هم به سرنوشت دو دیدار قبل دچار شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران که باید خودش را تا چند ماه دیگر آماده حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کند، تا این لحظه موفق نشده دیدار تدارکاتی در مسیر این مسابقات داشته باشد و هماهنگی‌های صورت گرفت برای انجام برخی دیدارها هم به نتیجه نرسید و بازی با کانادا و اکوادور پیش از این هرکدام به دلایلی لغو شد.

پس از این ماجرا حمید استیلی، سرپرست تیم ملی خبر از دیدار تدارکاتی با تیم اروگوئه داد و به نظر می‌رسید این بازی دیگر مشکلی برای برگزاری نداشته باشد ولی حالا خبر رسید این دیدار هم قرار نیست انجام شود.

دلیل لغو این دیدار مخالفت اسکوچیچ با رویارویی ایران و اروگوئه بود و سرمربی کروات تیم ملی عقیده دارد با توجه به شرایط فنی تیم حریف و همچنین مواردی از جمله بعد مسافت آسیب‌هایی برای ملی پوشان دارد و بهتر است این بازی انجام نشود.

بدین ترتیب سومین دیدار تدارکاتی تیم ملی هم تا این لحظه لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «تیم ملی فوتبال ایران در صورت حضور در اروگوئه، علاوه بر از دست دادن اردوی خود در قطر، فرصت بازی‌های دوستانه بیشتر را هم از دست می‌داد و صرفا باید در تک‌بازی مقابل اروگوئه شرکت می‌کرد. از همین رو، با توجه به مسیر طولانی تا اروگوئه، تیم ملی از حضور در این بازی انصراف داد.»

ادعای برگزاری اردوی تدارکاتی در قطر طبق برنامه‌ریزی در حالی مطرح می‌شود که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد، در حاشیه نشست هیئت دولت گفت که هنوز درباره برنامه سفر تیم ملی فوتبال به قطر اطلاعاتی ندارد و قصد دارد در سفر هفته آینده خود به قطر، درباره این موضوع رایزنی کند.

فدراسیون فوتبال نیز روز سه‌شنبه خبر داد در حال مذاکره با سه کشور کامرون، کنگو و الجزایر است تا در صورت توافق، با این تیم‌ها در دوحه بازی دوستانه برگزار کند.

بر اساس این خبر، با این تیم‌ها نیز هنوز توافقی صورت نگرفته و مذاکرات در حال برگزاری است. تیم ملی فوتبال قطر هم روز پنجشنبه، ۱۲ خرداد، برای برگزاری یک بازی تدارکاتی راهی اسپانیا می‌شود و همه این‌ها در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران  چهارشنبه به قطر سفر می‌کند؛ بدون اینکه برنامه‌ بازی‌های تدارکاتی‌اش مشخص شده باشد.

پس از لغو مسابقه‌ تیم‌های ملی ایران و کانادا، مقام‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران ادعای غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا را مطرح کردند و وزیر ورزش و جوانان هم گفت که مثلث وزارت امور خارجه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برای جام‌ جهانی ۲۰۲۲ تصمیم‌گیری می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.