کد خبر : 7493
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 11:30

دومین نشست خبری ابراهیم رئیسی: شروط ایران برای احیای برجام

دومین نشست خبری ابراهیم رئیسی: شروط ایران برای احیای برجام
رئیس جمهوری ایران از چهار شرط «تاکنون محقق نشده» در مورد مذاکرات مربوط به احیای برجام سخن گفته و امکان ملاقات خود با رئیس‌جمهوری آمریکا را منتفی دانسته است.

به گزارش کلینی نیوز، در این نشست درباره خواست‌های ایران در توافق احیای برجام گفت «تضیمن‌‌های اطمینان‌آور، راستی‌آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم‌ها، رفع تحریم‌ها به صورت محسوس، بسته‌شدن ادعاها و بهانه‌های سیاسی» که منظور موارد مورد پرسش آژانس است.

ابراهیم رئیسی گفت که همه مسائل پادمانی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از توافق احیای برجام باید حل شود.

منظور از مسائل پادمانی، آثار اورانیومی است که بازرسان آژانس در سه مکانی کشف کردند که ایران به عنوان سایت هسته‌ای اعلام نکرده بود. پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره، از جمله موارد اختلاف‌برانگیز در توافق هسته‌ای است.

او اما اضافه کرد «هیچکس صنعت هسته‌ای را نمی‌تواند از ما بگیرد.»

او درباره شیوه خبررسانی دولت در مذاکرات احیای برجام که سبب شده عمدتا طرف‌های دیگر مذاکرات خبرهای مربوط به محتوای مذاکرات کمک کنند گفت اگر اطلاع‌رسانی به موقع می‌تواند به مذاکرات کمک کند و او نیز این مسئله را دنبال خواهد کرد.

آقای رئیسی همچنین در پاسخ به خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز درباره اینکه در سفر به نیویورک آیا حاضر هست با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «دست دهد» یا «مذاکره کند» یا «به طور اتفاقی در راهروها سلام دهد»گفت: خیر. هیچ فایده‌ای برای منافع ملت ایران وجود ندارد و هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

در تازه‌ترین تحولات مربوط به تلاش‌ها برای احیای برجام، جان کربی، هماهنگ کننده «شورای امنیت ملی» کاخ سفید، یکشنبه ششم شهریور به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت اکنون نسبت به دو هفته پیش به دستیابی به توافق احیای برجام با ایران «نزدیک‌تر شده‌ایم» اما به رغم چنین تحولی، که «به خاطر اراده جمهوری اسلامی برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش به‌دست آمده»، برخی اختلاف نظرها میان طرفین همچنان پابرجاست ولی تلاش برای دستیابی به «نتیجه مثبت» ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »