کد خبر : 9755
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 15:50

دومین دور کنفرانس بغداد ۲ در اردن آغاز بکار کرد

دومین دور کنفرانس بغداد ۲ در اردن آغاز بکار کرد
دومین دور کنفرانس بغداد 2 عصر امروز سه شنبه با مشارکت مسئولان بلندپایه ۱۲ کشور از جمله «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی «عبدالله دوم» شاه اردن در سواحل بحرالمیت در این کشور آغاز بکار کرد.

به گزارش کلینی نیوز ، در این کنفرانس که به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن و با هماهنگی «شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار شده است، سران و مقامات کشورهای ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، همراه با دبیر کل سازمان همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای عربی و نمایندگان سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه حضور دارند.

این کنفرانس بر اساس تصمیم اولین کنفرانس که در آگوست ۲۰۲۱ در بغداد برگزار شد، به میزبانی اردن برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و توسعه مکانیسم‌های همکاری با این موضوع به گونه‌ای است که امنیت، ثبات و روند توسعه منطقه را افزایش دهد.

بر اساس اعلام رسانه‌های اردن، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سفرای کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، گروه ۲۰ حضور دارند.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق پیشتر گفته بود که این کنفرانس به منظور حمایت کشورهای شرکت کننده از عراق در چندین پرونده از جمله حاکمیت ملی، امنیت و ثبات عراق و حمایت از روند سیاسی و مسیر اقتصادی و توسعه و بازسازی این کشور به گونه‌ای که خواسته‌های مردم عراق را برآورده کند، برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کنفرانس یاد شده راه‌های حمایت از عراق و تلاش‌هایی که برای ارتقای امنیت و حاکمیت این کشور و تضمین ثبات آن و دستیابی به توسعه و رفاه برای مردمش را مورد بحث قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق ادامه داد: علاوه بر توسعه مکانیسم‌های همکاری منطقه‌ای با عراق، تعدادی از پرونده‌های مرتبط با این کشور از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت غذایی، امنیت آب، انرژی و سایر حوزه‌هایی که به حمایت از این کشور کمک می‌کنند مورد بحث قرار می‌گیرد ضمن آنکه درباره شیوه‌های همکاری منطقه‌ای که منجر به امنیت و ثبات منطقه می‌شود، گفت و گو خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.