کد خبر : 19200
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1403 - 8:33

دولت لبنان، ذخیره سلاح در فرودگاه بیروت را رد کرد

دولت لبنان، ذخیره سلاح در فرودگاه بیروت را رد کرد
وزیر حمل و نقل لبنان، گزارش روزنامه دیلی تلگراف، مبنی بر ذخیره سازی اسلحه حزب الله در فرودگاه بیروت را تکذیب کرد.

به گزارش کلینی نیوزبه نقل از   اسکای نیوز، وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که در این گزارش مبنی بر انبار سلاح در فرودگاه بیروت، شفافیتی وجود ندارد و این روزنامه به اطلاعاتی از منابع نامشخص اتکا کرده است.

وی تأکید کرد، «اسرائیل در طول سالیان گذشته، فرودگاه بین‌المللی بیروت را مورد حمله سایبری قرار داده است،  از همه سفرا و رسانه‌ها می‌خواهیم از همه بخش‌های فرودگاه بازدید میدانی کنند.»

این مقام  لبنانی همچنین گفت: «در حال آماده کردن دادخواست برای اقامه دعوی علیه روزنامه تلگراف هستیم. زیرا گزارش این روزنامه با هدف تخریب وجهه فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری بیروت منتشر شده است.»

وی گفت که فرودگاه بیروت در معرض حمله ای برای آسیب به شهرت لبنان طی سال های گذشته قرار دارد و از سوی رژیم صهیونیستی نیز در معرض پارازیت است.

حمیه اشاره کرد که اتحادیه حمل و نقل هوایی، قاطعانه این اطلاعات که در گزارش دیلی تلگراف آمده را رد کرده است.

پیشتر روزنامه دیلی تلگراف به نقل از برخی منابع  غیر رسمی در فرودگاه بیروت نوشته بود که حزب الله مقادیر زیادی سلاح و موشک و مواد منفجره ایران را در فرودگاه انبار کرده است.

در حالی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داده بود که اگر قبرس به رژیم اسرائیل اجازه استفاده از بنادر و فرودگاه‌های خود برای هدف گرفتن خاک لبنان را بدهد، می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

او تاکید کرد: گشودن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های قبرس به روی دشمن اسرائیلی برای هدف قرار دادن لبنان به این معنی است که دولت قبرس بخشی از جنگ است و مقاومت با آن به عنوان بخشی از جنگ برخورد خواهد کرد.»

حجت الاسلام سید حسن نصرالله افزود: ما به همبستگی، حمایت و کمک خود به غزه ادامه خواهیم داد و برای همه احتمالات آماده‌ایم و هیچ چیز ما را از انجام این وظیفه باز نخواهد داشت.

قبرس، به عنوان عضو اتحادیه اروپا، چند پایگاه هوایی نظامی دارد، پایگاه هوایی “آندریاس پاپاندرئو” که پایگاه نیروی هوایی قبرس است در پافوس و پایگاه “لاکاتامیا” در نیکوزیا.

دو پایگاه بانگلیسی “آکروتیری” و “داکلیا” از زمانی که قبرس مستقل نشده بود و جزو مستعمره انگلیس در این جزیره هستند. این دو پایگاه نیروی هوایی انگلیس اکنون خودمختار هستند و دولت قبرس کنترلی بر آنها ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.