کد خبر : 16512
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 11:42

دولت عراق به دلیل حملات هوایی سنگین امریکا به استان های بابل و الانبار شورای امنیت شکایت می کند

دولت عراق به دلیل حملات هوایی سنگین امریکا به استان های بابل و الانبار شورای امنیت شکایت می کند
دولت عراق با انتشار بیانیه ای تجاوزات و حملات هوایی امریکا با استفاده از بمب های سنگین به استان‌های بابل و الانبار را، که به وقوع تلفات در میان نیروهای امنیتی این کشور منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از«الفرات نیوز» در این بیانیه با اشاره به ویرانی های ناشی از این بمبارانشهید و زخمی شدن تعدادی از افراد بیگناه از جمله شهادت دو رزمنده و زخمی شدن چهار تن دیگر آمده است: دولت عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم این کشور قلمداد می کند و آن را ناقض اجرای توافق نامه امنیتی بین امریکا و عراق می داند چرا که معتقد است اینگونه اقدامات به  شدت امنیت منطقه را تحت تاثیر قرارخواهد داد.

دولت عراق با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات قانونی از جمله  شکایت نزد شورای امنیت را در این خصوص انجام خواهد داد؛ تاکید کرد نخست وزیر عراق  تصمیم گرفت در این خصوص، کمیته ای به ریاست قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی این حمله و جمع آوری اطلاعات به منظور حمایت ازموضعگیری دولت در سطح بین المللی و ارائه شواهد و اطلاعات دقیق تشکیل دهد.

این منبع افزود: نتایج این تحقیقات، به اطلاع افکار عمومی عراق و جامعه بین الملل خواهد رسید تا آنها ازحقایق آگاه شوند و به نادرستی ادعاهای طرف هایی که پشت این اقدامات محکوم شده قرار دارند؛ پی ببرند.

بامداد امروز «لوید اوستن» وزیر دفاع امریکا، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: زیر نظر رئیس جمهور، جو بایدن، ۳ حمله ضروری و متناسب به ۳ قرارگاه در عراق انجام شد که تأسیسات گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق را هدف قرار داد.

اوستن افزود که این حمله «پاسخ مستقیم به زنجیره حملات تنش آمیز علیه ما» بوده است.

ابوعلاء الولایی، دبیرکل گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق، چهارشنبه ۴ بهمن در توییتی در پلتفرم «ایکس»، از آغاز مرحله دوم این حملات خبر داد و «مقاومت اسلامی در عراق» را به تشدید حملات خود در دریای مدیترانه ترغیب کرد.

الولایی همچنین مدعی شد که این مرحله، «محاصره ناوبری دریایی اسرائیل و از کار انداختن بنادر آن» را شامل خواهد شد.

وی همچنین افزود: «عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتارهای هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت».

ز ابتدای آغاز جنگ میان اسرائیل و جنبش حماس در غزه، نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه هدف نزدیک به ۱۳۰ حمله ترکیبی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای انفجاری قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »