کد خبر : 15601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 13:12

دولت ایران روادید ۳۲ کشور را به‌ صورت یک طرفه لغو کرد

دولت ایران روادید ۳۲ کشور را به‌ صورت یک طرفه لغو کرد
وزیر میراث فرهنگی ایران اعلام کرد که لغو روادید ۳۳ کشور در هیأت دولت ایران به تصویب رسید.

به گزارش کلینی نیوز، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی روز چهارشنبه گفت: به پیشنهاد وزارت گردشگری برای لغو روادید ۳۲ کشور در هیات دولت به تصویب رسید و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که وزارتخانه مشخص کرده بود، در دولت تصویب شد.

به گزارش ایرنا، این خبر را سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ایران روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد.

از مجموع این کشورهایی که شامل لغو روادید شده‌اند، سهم آسیایی‌ها تقریبا بیش از سه برابر سایر قاره‌هاست، با توجه به اینکه «قرن ۲۱، قرن آسیا است» و روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران در آسیا به سرعت در حال توسعه است، دور از انتظار هم نبود، لذا ۱۷ کشور آسیایی با تصمیم دولت روادیدشان یک طرفه لغو شد؛ همچنین جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات نیم‌نگاهی به قاره آفریقا دارد و در این مصوبه ۶ کشور آفریقایی را لغو روادید کرده است، کشورهایاروپایی و منطقه آمریکای لاتین نیز هر کدام ۵ کشور در این سهمیه لغو روادید دارند.

 

 

ضرغامی اولین وزیر جمهوری اسلامی بود که درباره اغتشاشات سال گذشته برخلاف رهبر جمهوری اسلامی موضوع رسمی خود را در در توئیتی نوشته بود  «کومله و دمکرات و منافق کیلو چند؟ اجمالا مشغول بچه های دهه‌ی هشتادی خودمان شدیم.»

او افزود: «آنها را درک نمی‌کنیم و آنها هم مارا نمی‌فهمند. آنها را دریابیم و عقب ماندگی‌ها و غفلت‌ها را جبران کنیم.»

در حالی که رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح ایران گفته بود که”من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند”.

رهبر انقلاب ایران بیان داشت:چگونه انسان هوشمند احساس نکند که در پشت این حوادث دستهای دیگری در کار است.

ضرعامی به مدت ده سال ریاست بر پرمخاطب ترین دستگاه رسانه ایران بوذه است، وی در حال حاضر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در دولت رئیسی منصوب شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.