کد خبر : 3107
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 23:35

دفتر محمود صرخی در عراق به آتش کشیده شد

دفتر محمود صرخی در عراق به آتش کشیده شد
«علی موسی عاکول کاظم المسعودی» خطیب مسجد «الفتح المبین» در شهرستان «الحمزه الغربی» در استان بابل که از پیروان «محمود الصرخی» است، جمعه پیش در جریان سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این مسجد، خواستار تخریب کلیه مرقدها و قبور و مزار انبیاء و امامان و شخصیت‌های دینی شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ابنا، معترضان عراقی در ادامه اعتراضات علیه جریان “محمود الصرخی”، شامگاه سه شنبه اکثر دفاتر و مقرهای این جریان در استان‌های مختلف عراق را بستند و آتش زدند.

فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق دستور بازداشت همه پیروان جریان انحرافی محمود الصرخی را صادر کرد.

رئیس جریان صدر به «محمود الصرخی» هشدار داد که نهایتا تا سه روز دیگر از «علی موسی عاکول» اعلام برائت کند و در غیر این صورت، وی شخصاً براساس دین، وجدان و قانون و عرف معقول جامعه وارد میدان خواهد شد.

وی تاکید کرد که شایسته نیست از ترویج عقاید فاسد در جامعه عراق چشم‌پوشی شود.

در متن بیانیه صدر آمده است: “آنچه امروز در جامعه عراق اتفاق می افتد را نباید نادیده گرفت و از گسترش ایدئولوژی های فاسد و حرکت های افراطی نباید چشم پوشی کرد.”

محمود صرخی کیست؟

«محمود الصرخی» در سال ۲۰۰۳ قبل از سرنگونی رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق به یکباره ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت‌الله العظمی معرفی کرد. الصرخی به رغم نداشتن وزنه‌ای علمی، خود را از شاگردان آیت‌الله شهید محمدباقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال ۲۰۰۳ میلادی (در ۴۰ سالگی) با ادعای «مرجعیت» در عراق فعالیت خود را آغاز نمود.و پیروانی به طور عمده در کربلا گرد هم آورد.

از جانب او ادعا شده که می‌گوید با امام دوازدهم شیعیان که “غایب است” ارتباط “مستقیم” دارد.

پیروانش او را “سید یمانی” می‌خوانند که در روایات آخرالزمانی، ظهور او و دو شخصیت دیگر نشانه‌های ظهور “امام زمان” خواهد بود.

در بیانیه‌ها و سخرانی‌هایش او اعتقادات اصلی شیعه را به چالش می‌کشد و بسیاری از مناسکی را که میلیون‌ها مسلمان شیعه انجام می‌دهند، بدعت در دین می‌داند.

در حال حاضر او یکی از مخالفان آیت‌الله علی سیستانی، مجتهد شیعه، است. آقای صرخی در مقابل فتوای آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با داعش ایستاد. علاوه بر مخالفت با آیت‌الله سیستانی،‌ مرجع پرنفوذ عراق، او مخالف ایران هم است.

او مدعی است آیت‌الله است و آیت‌الله در فقه شیعه کسی است که به مرحله اجتهاد رسیده اما هیچ مرجعی یا آیت‌الله این مسئله را شهادت نداده که او به این درجه رسیده باشد.

گفتنی است که حامیان «محمود الصرخی» از عوامل اصلی حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس کربلا در آبان ۱۳۹۸ بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.