کد خبر : 8396
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 20:32

دعوا بر سر حجاب و بدحجابی نیست/ بر سر ایران قوی و مستقل است

دعوا بر سر حجاب و بدحجابی نیست/ بر سر ایران قوی و مستقل است
آیت الله خامنه ای: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل بود.

به گزارش کلینی نیوز، آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در سخنان مهمی با اشاره به حوادث اخیر تأکید کردند: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است.

مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.

آیت الله خامنه ای، رهبر ایران اظهار داشت”من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند”.
وی در ادامه افزود: “با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم اسرائیل و دنباله‌روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.
در دنیا، اغتشاش‌های زیادی به‌وجود می‌آید و در اروپا و به خصوص فرانسه و پاریس هر چند وقت یک‌بار اغتشاش مفصلی به‌وجود می‌آید اما آیا تاکنون شده است که رئیس‌جمهور امریکا مجلس نمایندگان امریکا از اغتشاشگران حمایت کنند و بیانیه بدهند؟
آیا سابقه دارد که پیام بدهند و بگویند در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد رسانه‌های جمعی وابسته به سرمایه‌داری آمریکا و مزدوران آنها همانند برخی دولت‌های منطقه و از جمله سعودی‌ها از اغتشاشگران در این کشورها حمایت کنند؟ و آیا سابقه دارد امریکایی‌ها اعلام کنند که ما فلان سخت‌افزار یا نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا به راحتی ارتباط برقرار کنند؟
اما چنین حمایت‌هایی در ایران بارها اتفاق افتاده است. پس چگونه است که برخی‌ها دست خارجی را نمی‌بینند و چگونه انسان هوشمند احساس نکند که در پشت این حوادث دستهای دیگری در کار است.
طراحی و اقدامات دشمنان نشان‌دهنده باطن آنها است. همان دشمنی که در اظهارات دیپلماسی می‌گوید ما قصد تهاجم به ایران و تغییر نظام و قصد دشمنی نداریم، چنین باطنی دارد و به دنبال توطئه ایجاد اغتشاش، ‌نابود کردن امنیت کشور و تحریک هیجان کسانی است که ممکن است با برخی هیجان‌ها تحریک شوند.
آمریکا فقط مخالف جمهوری اسلامی نیست و با ایران قوی و مستقل نیز مخالف است، افزودند: آنها به دنبال ایران دوران پهلوی هستند که همچون گاو شیرده مطیع اوامر آنها بود”.
اظهار تأسف آمریکایی‌ها برای از دنیا رفتن یک دختر دروغ است.
آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت در این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه این اغتشاش‌ها برنامه‌ریزی شده بود، افزود: “اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند.
اظهار تأسف آمریکایی‌ها برای از دنیا رفتن یک دختر دروغ است و آنها برخلاف ظاهر، به علت به‌دست آوردن این بهانه برای حادثه آفرینی شادمان هستند.
در کشور، ‌مسئولان سه قوه اظهار تأسف کردند و قوه قضاییه قول داده است که موضوع را تا نهایت دنبال کند تا مشخص شود مقصری وجود دارد یا نه و اینکه مقصر کیست؟ تحقیق یعنی همین. حال، چگونه می‌شود یک سازمان و یک مجموعه عظیم خدمتگزار برای احتمال اینکه خطایی سر زده باشد، مورد تهمت قرار گیرد. هیچ منطقی پشت سر این کار نیست و این، کار عاملی جز دستگاههای جاسوسی و سیاست گذاران عنود خارجی ندارد.
پشت صحنه قضایای اخیر، این زورگویان قرار دارند و دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان و یا بر سر با حجاب و بدحجاب نیست. خیلی از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند و در مراسم مختلف شرکت می‌کنند. دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.
این کسانی که در خیابانها فساد و تخریب می‌کنند، همه یک حکم ندارند برخی جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند. چنین افرادی را می توان با یک تنبیه متوجه کرد که اشتباه می‌کنند.
در مجموع همه کسانی که به خیابان آمده‌اند در مقابل ملت ایران و جوانان مؤمن و غیور، عده بسیار کمی هستند. البته برخی از این افرادی که به خیابان می‌آیند، از بازمانده‌های عناصر ضربه خورده از جمهوری اسلامی همچون منافقان، تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلبان و خانواده‌های ساواکی‌های منفور هستند که قوه قضاییه باید به تناسب مشارکت در تخریبها و ضربه به امنیت خیابانها، مجازات تعیین، و آنها را محاکمه کند”.
حمایت علنی دولت آمریکا  از اغتشاشگران

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نوشته ای مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران روز سه‌شنبه با انتشار توییتی گفت که آمریکا همین هفته «هزینه‌های بیشتری» برای حمایت معترضان ایرانی اعمال می‌کند و به حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه گفت: «ایالات متحده در کنار زنان و شهروندان ایرانی که با شجاعت خود به جهان الهام می‌بخشند می‌ایستد.»

جو بایدن در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق دسترسی بیشتر به سرویس‌های ایمن و خارجی، تسهیل خواهد کرد.

جو بایدن از اولین رهبران جهان بود که هم‌زمان با آغاز اعتراضات در ایران به از معترضان حمایت کرد و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت آمریکا در کنار معترضان ایرانی ایستاده است.

کارین ژان پییر سخنگوی کاخ سفید آمریکا:ما همین هفته گذشته اقداماتی را در این زمینه انجام دادیم یعنی اینکه ایرانیان به اینترنت دسترسی داشته باشند، زیرا دولت ایران این دسترسی را متوقف کرد، و ما در هفته جاری اقدامات بیشتری را اعلام خواهیم کرد.»

کارین ژان پییر در پایان افزود: «شما از ایالات متحده خواهید شنید که ما هزینه های بیشتری را  در حمایت معترضان تحمیل  ایران خواهیم کرد »

 

 تحریم های ظالمانه امریکا علیه مردم ایران و نقض حقوق بشر

تحریم‌ها علیه ایران پس از وقوع انقلاب ۵۷، بعد از اِشغال سفارت آمریکا در تهران شکل گرفت و در پیِ چالش بر سر برنامه هسته‌ای ایران شدت بیشتری گرفت.

کشور ایران با ۱۷۳۳ مورد تحریم در صدر کشورهای تحت تحریم توسط آمریکا قرار دارد.

گزارشگران سازمان ملل اخیرا در گزارشی با تشریح مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا برای برخی از بیماران در ایران این اقدام آمریکا را نقض حقوق بشر ارزیابی کردند.

تحریم‌های یک جانبه‌ای که به صورت نامشروع علیه یک کشور تحمیل می‌شود مصداق تروریسم اقتصادی است.

اما هنگامی که این تحریم ها حوزه سلامت شهروندان را هدف بگیرد و به حوزه غذا و دارو گسترش یابد و باعث ایجاد درد و رنج، رعب و وحشت و یا نقض حقوق اساسی افراد شود، مصداق نقض حقوق بشر و تروریسم مستقیم است.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران فقط به فروش نفت، تجهیزات و امکانات خلاصه نشده است، این تحریم‌ها، تجهیزات پزشکی و دارویی کشور را هدف قرار داده و تاثیرات منفی آن در زندگی بسیاری از بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی مشهود است.

این تحریم‌ها، مستقیماً بر ذخایر ارزی ایران نیز اثر می‌گذارند. در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ هجری خورشیدی، مایک پومپئو، وزیر خارجهٔ پیشین آمریکا اعلام کرد که از هنگام خارج شدن از برجام و در نتیجهٔ کارزار فشار حداکثری بیش از ۹۶ درصد ذخایر ارزی ایران از بین رفته‌است.

 صندوق بین‌المللی پول در گزارشی منتشر کرد که ذخایر ارزیِ در دسترس ایران از ۱۲۲٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران یکی از وسیع‌ترین تحریم‌های تصویب شده یک جانبه علیه یک کشور است.

به دلیل ارتباطات وسیع سیاسی و تجاری با کشورهای مختلف جهان، آمریکا بسیاری از تحریم‌های یک جانبه اش علیه ایران را توانسته عملاً به دیگر کشورها تسری دهد. برای مثال برخی از شرکت‌هایی که عمده سهام آن‌ها متعلق به شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاران آمریکایی است، هم عملاً مجبور به پیروی از تحریم‌های آمریکا شده‌اند.

همچنین، بسیاری از کشورها و شرکت‌های خارجی نیز از بیم اقدامات تلافی جویانه آمریکا، از جمله محدودیت دسترسی آن‌ها به امکانات و تسهیلات مالی و تجاری آمریکایی، به درجات مختلف از این تحریم‌ها تبعیت کرده‌اند.

“تصمیم یک شرکت داروسازی سوئدی برای لغو ارسال محموله باندهای پزشکی به ایران به دلیل تحریم های آمریکا اشاره شده، این باندها برای مراقبت از بیماران مبتلا به ای. بی یا بیماری پروانه ای (یک نوع بیماری نادر پوستی) است و تنها تولید کننده این نوع باند همین شرکت سوئدی است که پیش از این نیز صادرات محصولات خود به ایران را به دلیل تحریم متوقف کرده بود.اقدام‌های لازم برای لغو این تحریم‌ها باید در نهادهای تصمیم گیرنده این کشورها و در سطح ریاست جمهوری یا بالاترین مقام اجرایی کشور انجام شود.”

در حالی که تحریم ایران از سوی دولت‌ آمریکا که مدعی حقوق بشر است به حوزه بهداشت سوق یافته است، مقامات آمریکایی اعلام می کنند که دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی شامل تحریم‌ها نمی شود، مواد اولیه برای تولید داروهای حساس و مهم وارداتی است و عملا امکان ورود مستقیم این مواد اولیه به کشور وجود ندارد، علاوه بر این قطعات تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و انژیوگرافی نیز به دلیل تحریم ها ممکن نیست.

کارشناسان سازمان ملل دلیل به وجود آمدن کمبود دارو و تجهیرات پزشکی برای بیماران در ایران را تحریم های آمریکا و ترس شرکت ها و بانک های خارجی از مجازات و اقدامات تنبیهی نهادهای آمریکایی در صورت تعامل با ایران عنون کرده و یادرآور شدند: این در حالی است که آمریکا اعلام کرده است صادرات تجهیزات پرشکی و دارو به ایران علی رغم تحریم ها علیه این کشور بلا مانع است.

دارو و اقلام بهداشتی آنقدر مهم هستند که در اسناد مختلف بین المللی گفته شده که سلامت مردم چه مستقیم و چه غیرمستقیم نباید تحت تاثیر تحریم قرار گیرد و همه دولت ها باید به آن پای بند باشند. آمریکا تلاش می کند با به خطر انداختن سلامت مردم ایران و افزایش هزینه‌های زندگی یا به تعبیری در مضیقه قرار گرفتن زندگی مردم به جمهوری اسلامی فشار وارد کند و این اقدام تجلی نقض حقوق بشر و تروریسم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.