کد خبر : 16470
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 16:45

دستورمستقیم آمریکا به رژیم صهیونیستی؛ترور رهبران حماس جایگزین جنگ در نوارغزه

دستورمستقیم آمریکا به رژیم صهیونیستی؛ترور رهبران حماس جایگزین جنگ در نوارغزه
آمریکا از اسرائیل خواسته تا جنگ را به سطح تهاجم‌های موردی برای ترور رهبران حماس تغییر دهد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از وال استریت ژورنال، رژیم صهیونیستی هزاران نیروی خود را از غزه عقب کشیده است تا به گفته آنها برای مرحله «حساس‌تر» آماده شوند. اکنون ادامه فعالیت و بقای حماس دستیابی اسرائیل به اهدافش را به پرسش کشیده است.

بنابر این گزارش، همزمان مقامات دولت بایدن سطح انتظاراتشان از را پایین آورده‌اند. به این ترتیب هدف از جنگ، نابودی کامل حماس نخواهد بود و از این پس اقدامات نظامی در جهتی پیش برود که این گروه دیگر تهدید امنیتی به شمار نیاید. علاوه بر این، آمریکا ازرژیم صهیونیستی خواسته تا جنگ را به سطح تهاجم‌های موردی برای ترور رهبران حماس تغییر دهد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که نیروهایرژیم صهیونیستی «تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد »از نیروهای حماس را کشته‌اند. بنابر این ارزیابی، این آمار از هدف اسرائیل که «نابودی» حماس اعلام شده بود، «بسیار دورتر» است.

در عین حال و براساس این گزارش وال استریت ژورنال، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند این آمار نشانه‌ای از «تاب‌آوری و توانایی» حماس برای ترمیم خویش پس از ماه‎‌ها جنگی است که ویرانی گسترده در باریکه‌ غزه به بار آورده است.

این جنگ با حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستیدر هفتم اکتبر سال میلادی گذشته آغاز شد که در آن جنبش مقاومت اسلامی حماس، حدود ۱۲۰۰ نفر را که عمدتاً غیرنظامی بودند، کُشتند و حدود ۲۵۰ نفر از جمله مردان، زنان و کودکان را به اسارت گرفتند. رژیم صهیونیستی سپس با آغاز عملیات نظامی در غزه، هدف خود را نابودی کامل گروه حماس اعلام کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، برآورد خسارت‌ها نشان می‌دهد که حماس همچنان مهمات کافی برای ماه‌ها ادامه حملات به رژیم صهیونیستی و همچنین نیروهای اسرائیلی در غزه را در اختیار دارد.

وال استریت ژورنال می‌نویسد:براساس این گزارش، ایالات متحده تخمین زده است که حماس که فهرست «سازمان‌های تروریستی» این کشور قرار دارد، قبل از جنگ بین «۲۵ تا ۳۰ هزار نیرو» داشت و همچنین هزاران مامور پلیس و نیروهای دیگر.رژیم صهیونیستی در عین حال تخمینزده است که که این گروه بیش از« ۳۰ هزار شبه‌نظامی» دارد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که نیروهای رژیم صهیونیستی «تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد »از نیروهای حماس را کشته‌اند. بنابر این ارزیابی، این آمار از هدف ارژیم صهیونیستی که «نابودی» حماس اعلام شده بود، «بسیار دورتر» است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.